Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Annonser kontra bilder?
- Trådstartare Kijana
- Start datum
Kijana
Aktiv medlem
Ursäkta, men jag tror inte att det var en synvilla jag råkade ut för.
Nu tänkte jag faktiskt länka till bilden så får du se själv om det är en synvilla eller inte. Men annonsen är inte längre kvar så jag stärks faktiskt i min uppfattning att en annons med växlande bild (flash?) kan störa bildvisningen.
Nu tänkte jag faktiskt länka till bilden så får du se själv om det är en synvilla eller inte. Men annonsen är inte längre kvar så jag stärks faktiskt i min uppfattning att en annons med växlande bild (flash?) kan störa bildvisningen.
perstromgren
Aktiv medlem
Prova att hålla handen över, så ser du genast om det är dina ögon som luras. Flyttar du fönstret så att annonsen kommer utanför skärmen kan du kolla om det är grafikkortet som blir lurat.
Per.
Per.
61397
Avslutat medlemskap
Det är inte alls omöjligt att en blinkande annons påverkar bilden. Det beror lite på vad man har för skärm, men min gamla CRT-skärm var väldigt känslig för stora kontraster. Jag gissar att det krävs mer spänning för att visa en stor vit yta än en svart. och då borde det leda till ett spänningsfall i resten av skärmytan vilket påverkar resten av bildytan. (detta är bara en gissning).
Jag testade att växla mellan en stor svart och en stor vit bild som täckte halva skärmen för att se hur det påverkade en bild bredvid. Jag lyckades inte påverka bilden (vilket är positivt)
Frågan är fall en annons räcker för att störa färgerna?
/Filip
PS. sen störs ju ögonen av allt irriterande klutter runtikring såklart DS.
Jag testade att växla mellan en stor svart och en stor vit bild som täckte halva skärmen för att se hur det påverkade en bild bredvid. Jag lyckades inte påverka bilden (vilket är positivt)
Frågan är fall en annons räcker för att störa färgerna?
/Filip
PS. sen störs ju ögonen av allt irriterande klutter runtikring såklart DS.
Kijana
Aktiv medlem
Här är bilden med tillhörande annons som jag diskuterat.
http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/1921152.htm
http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/1921152.htm