Annons för forskolin.
Fått upp annons för Forskolin. Jag är tveksam till om det är lagligt att saluföra den produkten utan läkares ordination, om ens då.
Bifogar bild.
Länken går till hemsidan vilken saknar all information om företag bakom försäljningen.
På hemsidan presenteras snabb viktminskning på kort tid. Detta är också olagligt.
Jag vet inte hur annonsen hamnar på FS eller i min dator.
Vare sig det är en Google-annons eller inte så är den klart olämplig. Jag kan höra med Läkemedelsverket.
Om Google sparar alla sökningar som gjorts från min dator kan det vara förklaringen till att den visas.
Det fungear så att google håller reda på vad du söker på. Speciellt om du loggat in på ett google account. Det sparar så kallade kakor som talar om vad du titat på tidigare.
Så när du loggar in på fotosidan skickar det ett meddelande hem och säger att du är den här användaren och du har kikat på dessa saker tidigare.
Sedan skickar den upp reklam den tror du kan vara intresserad av. Ibalnd bli det riktigt fel.
Jag får ibland förslag på unga ryskor att gifta mig med. Ursäkta men jag är redan gift och tycker det räcker och blir över med den jag redan har.
Det tickar säkert in ett antal kronor hos fotosidan tack vare den här typen av annonser.
Jag själv blockerar den här typen av annonser med adblocker. Jag vill inte se skiten.
Så kanske skulle fotosidan tjäna mer på att ta ansvar för vilka annonser som visades på deras sidor. VAr det bara sådana som var med anknytning till foto skulle jag stoppa adblocker för deras sidor.
Så länge de inte gör det låter jag adblocker stoppa vad den kan.
Jag vill inte ha förslag på varken nya ryska fruar eller bantnigsmetoder eller annat strunt.
Dessutom är den här dialogen som pågår i bakgrunden en fördröjning. Det tar längre tid att ladda sidan.
Så Fotosidan ta ansvar. NI tjänar nog inte så mycket på googleannonser. Så håll upe er image och avstå det som reter era medlemmar.
Image är värt mycket pengar.