fhe
Aktiv medlem
Re: Re: Re: En fråga till Daniel:
Rent juridiskt gör han inget fel så länge han faktiskt lämnar just två års garanti. Främsta anledningen till att jag tycker man bör skriva att det inte är den "vanliga" garantin är att saker blir mycket svårare att hantera den dag säljaren inte är anträffbar, dessutom bör det rimligtvis ta längre tid att få saker åtgärdade om de ska skickas över atlanten.
Edit: Jag håller alltså med dig när du skriver "Det kanske kunde vara bra att upplysa om det i annonsen", jag kompletterade bara med upplysningen att det faktiskt kan vara två års garanti ändå.
Tack jag vet mycket väl vad Canons garanti innebär. Det var därför jag skrev "Håller med om att det är en rätt tveksam marknadsföring". Eftersom "alla" vet vad Canon lämnar för garanti tycker jag att man borde skriva att det inte är Canons garanti utan säljarens (och i förlängningen förmodligen Canons amerikanska garanti men det spelar i sammanhanget mindre roll).mange78 skrev:
vilket innebär att om man köpt kameran i Europa har man rätt att lämna in kameran i valfritt europeiskt land vid garantiärende.
Rent juridiskt gör han inget fel så länge han faktiskt lämnar just två års garanti. Främsta anledningen till att jag tycker man bör skriva att det inte är den "vanliga" garantin är att saker blir mycket svårare att hantera den dag säljaren inte är anträffbar, dessutom bör det rimligtvis ta längre tid att få saker åtgärdade om de ska skickas över atlanten.
Edit: Jag håller alltså med dig när du skriver "Det kanske kunde vara bra att upplysa om det i annonsen", jag kompletterade bara med upplysningen att det faktiskt kan vara två års garanti ändå.