Annons

Ang. sortering av album på Min sida

Produkter
(logga in för att koppla)

lorentzdotter

Aktiv medlem
Går det inte på något sätt att lägga mina album som jag önskar ha dessa i ordiningsföjd.
Antingen i alfabetisk ordning eller på annat sätt.

Det finns en ruta för sorteringsordning om du väljer att redigera albumet, om det är det du menar.

Den sorteringen gäller bara ordningen av bilder i ett album, inte hur albumen ska visas på profilsidan. Även jag har tidigare efterlyst en möjlighet att styra över hur albumen presenteras, men utan resultat.

Nej jag vill ha albumen i en annan ordning till exempel från A till Ö eller på ett annat sätt.
Jag gjorde ett album om bänkar nu.
Jag skulle vilja ha det överst. Vet inte hur jag gör.
Nu lade jag det bland utställningar så länge.

Hoppas du kan hjälpa mig.
Hälsninga och tack så länge
Gun-Inger

Det står ju vid fältet när man väljer att redigera ett album.

"Sorteringsordning:
Med detta fält kan du styra ordningen på dina album, när de listas tex i din profil.
Förslagsvis numrerar du albumen 10,20,30 etc så kan du enklare stoppa in nya album senare."

Dock måste man nog numrera alla, för onumrerade verkar hamna först. Något av en brist tycker jag. Dessa borde istället hamna efter de man numrerat. Någon automatisk A-Ö-sortering går nog däremot inte att få till.

Jag har nu numrerat om på detta sätt men det händer ingenting.
Kanske det måste gå en viss tid?
Tack för allt hjälp
gun-Inger

Sortering av album

Det står ju vid fältet när man väljer att redigera ett album.

"Sorteringsordning:
Med detta fält kan du styra ordningen på dina album, när de listas tex i din profil.
Förslagsvis numrerar du albumen 10,20,30 etc så kan du enklare stoppa in nya album senare."

Dock måste man nog numrera alla, för onumrerade verkar hamna först. Något av en brist tycker jag. Dessa borde istället hamna efter de man numrerat. Någon automatisk A-Ö-sortering går nog däremot inte att få till.

Jag har gjort så som du gjort men det händer absolut ingenting.
Redigera skrivit in det nummer som jag önskar.

Allting är exakt som tidigare. Jag kan inte hitta att det skall kryssas någon annanstans
att jag vill ha mina album på annat sätt.

Jag har försökt flera gånger nu.

tack för du vill hjälpa mig men vad skall jag nu göra.
Ha det bra Gun-Inger

Jag har gjort så som du gjort men det händer absolut ingenting.
Redigera skrivit in det nummer som jag önskar.

Allting är exakt som tidigare. Jag kan inte hitta att det skall kryssas någon annanstans
att jag vill ha mina album på annat sätt.

Jag har försökt flera gånger nu.

tack för du vill hjälpa mig men vad skall jag nu göra.
Ha det bra Gun-Inger

Många förändringar tar en stund på sig innan de slår igenom, så låt det vara ett tag innan du ger upp. Tror sajten cachar alla sidor i femton minuter, vilket gör att det tar max en kvart för förändringarna att dyka upp.

Många förändringar tar en stund på sig innan de slår igenom, så låt det vara ett tag innan du ger upp. Tror sajten cachar alla sidor i femton minuter, vilket gör att det tar max en kvart för förändringarna att dyka upp.

OK jag skall gå in och titta nu. Visst är det underligt att det inte skall gå på annat sätt.
Gun-Inger

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto