Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ang. Rengöring

Produkter
(logga in för att koppla)

Ponas

Medlem
Hejsan!

Jag har ett problem med min Canon 400D.
Problemet är det att jag har fått skit som syns i sökaren men inte på bilderna.. Så det sitter på Autofokus skivan och inte på sensorn i kameran. Jag ser skiten på den men det vill inte gå bort med hjälp av tryckluft. Finns det någon typ av duk eller något annat man vågar dit och försöka peta bort det med, eller som man kan rengöra hela skivan med eller är det bara luft man kan använda för att inte skita ner den ännu mera? eller måste man lämna in den för rengöring någon stans och ungefär hur mycket går det på isf?
 
Skit på mattskivan kan du nog låta vara så länge det inte stör dig massor.
 
Jag hade exakt samma sak på min 400D. Det jag gjorde var att tejpa ett sugrör till dammsugaren (med det allra minsta munstycket på) och sedan suga upp smutsen. Funkade prima! :)
 
zwc skrev:
Jag hade exakt samma sak på min 400D. Det jag gjorde var att tejpa ett sugrör till dammsugaren (med det allra minsta munstycket på) och sedan suga upp smutsen. Funkade prima! :)
Och så är sugaren inställd på blow och hela huset fylls med...
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.