Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ang. diskussionen om Blufförsäljaren

Produkter
(logga in för att koppla)
Dammade av den här gamla tråden.

Jag har pratat med den polis jag fick som kontakt, men nu ska ärendet vara överlämnat till norr-rätten eller något liknande. Någon som vet närmare hur det går, vad som hänt med vår käre bluffmakare eller alla pengar?

Skulle klinga fint i kassan med 16 000.- nu...

Du kan nog glömma dom pengarna, tyvärr. Tror inte på de o jag får säkert inga heller. Ha en god fotosommar o vidare. /L.L.

Jaha... Eftersom han har betalat tillbaka till en del torde det väl vara ganska osannolikt att han nekar till det han gjort? Så då måste man nästan själv kunna stämma honom eller på något annat sätt trycka honom på pengar.

16000.- är för mig värt ganska mycket tid att försöka få tillbaks dem.

Ja du, de värsta är han inte har några pengar o jag förstår dej, men vad göra? Han fick ju ändå ihop 500 000:- innan de sprack för honom o ändå utfattig?? Hoppas på de bästa.

Vill varna för en som härjar på Blocket o Tradera som kallar sej för hassebasse med nya 40D + 450D som han har fått i gåva??? Ha de gott. / L.L.

Kalla mig korkad, men jag kommer dra det vidare om det visar sig att kammarrätten inte kom någon vart med det.

Även om man bara får ut 17,68.- i månaden av honom eller hur det nu fungerar så är det nästan värt det bara av principiella skäl.

Rätt ska vara rätt, och det är mina pengar! ;)

Kallar dej absolut inte korkad! Rätt ska va rätt, men i detta fallet så tror jag inte att de lönar sej. Killen har inga pengar o han är skyldig mycket pengar till många. Klart att de svider, men du ska inte ge upp, för de finns alltid en chans att få tillbaka en del??? Länge sedan jag pratade med polisen i Sollentuna o vet inte vad som händer, men hoppas på de bästa?? Du har all anledning o hålla koll på de hela, för de e mycket pengar för ingenting. Du får gärna hålla kontakt med mej o jag ska kolla upp de, när jag kommer hem. Mitten på April o jag har gott om tid till de, så bara hör av dej. Hoppas på de bästa o ha de gott.

MVH Lennart.

Alexander_222 skrev:
Kalla mig korkad, men jag kommer dra det vidare om det visar sig att kammarrätten inte kom någon vart med det. ;)

Det är nog inte i kammarrätten frågan avgörs, för det är en förvaltningsdomstol. Du menar nog tingsrätt eller kanske hovrätt om domslut från tingsrätten har överklagats.
/Nonno

Jaja, jag har ingen koll på terminologin som sagt (fel ord det med? ;)...

Norr-rätten sa polisen till mig. Vem/vad/vilka är det? Hur kontaktar man dem på rätt sätt? Och hur hänvisar man till ett mål man inte är säker på att det finns?

Har du anmält de, så har du ett nummer som du kan söka på? Jag har de hemma o lovar att kolla de senare. (Maj) senast. /L.L.

Okej, bra att det finns någon som har fått mer information än mig i alla fall.

Ska försöka lösa det själv redan nästa vecka och se om man kan nysta ut några trådar. Tack för (utlovad) hjälp!

Alexander_222 skrev:
Jaja, jag har ingen koll på terminologin som sagt (fel ord det med? ;)...

Norr-rätten sa polisen till mig. Vem/vad/vilka är det? Hur kontaktar man dem på rätt sätt? Och hur hänvisar man till ett mål man inte är säker på att det finns?

Terminologi är ett bra ord ;-)

Norr-rätten torde syfta på Norra Roslags tingsrätt. Varje tingsrätt har en reception/sekretariat (som ju egentligen kallas något annat, men nu är det jag som inte kommer på vad det heter) som har koll på vilka mål som ska avgöras och vilka mål som är aktuella den närmaste tiden.

Hur har det gått i den här historien?
Någon som fått tillbaka pengarna?
Håller han fortfarande på?

Jag vet ett par stycken som råkat ut för honom. De har inte fått tillbaka pengarna. En av dem har fått tillbaka en liten del av pengarna. Allt han säger är tyvärr bara skitsnack. skulle tro att han fortfarande håller på om han kan......

Inga pengar än? Har legat i träda, men nu e de tid att ta upp de igen. Återkommer när jag har fått lite svar från Sollentuna. Ska bli intressant o höra vad som hänt? /L.L.

Inga pengar än? Har legat i träda, men nu e de tid att ta upp de igen. Återkommer när jag har fått lite svar från Sollentuna. Ska bli intressant o höra vad som hänt? /L.L.

Har hört mig för, men inte fått några (bra) svar. Du, Lennart, verkar ha bättre koll på detta än mig, så återkom gärna om du får någon vidare information.

/A

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar