Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ang bildstöld.

Produkter
(logga in för att koppla)

SunGam

Aktiv medlem
Ännu en fråga ang bildstölder.

Det är så att ett biljettbokningsföretag olovligt använt sig av en av mina bilder som jag publicerat på det lokala hockeylagets hemsida.

Bilden har företaget publicerat på en undersida i samband med att de ska sälja biljetter till hockeylagets matcher.

Även på startsidan slumpas denna bild fram.

Bilden är både beskuren och det saknas byline.

Frågan är nu hur mycket pengar man ska kräva och hur man går tillväga. Jag har inte något företag och kan inte skicka en faktura. Men bara för att jag inte har ett företag själv kan de ju inte plocka bilderna hur som helst.

Så nu om någon med lite mer erfarenhet kan ge lite tips skulle jag vara tacksam.


God Jul
Magnus Lindkvist
www.MagnusLindkvist.com
 
det jag mest vill höra är hur mycket man ska ta betalt? Någon som har boken med rekomenderade priser?

Olovlig publicering på undersida + bildern slumpas fram på startsidan ibland + bilden är beskuren + saknad av byline.

Det är en komersiell förening.

tack på förhand.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.