Annons

Angående Reparation och Zieger Teknik

Produkter
(logga in för att koppla)

nanil

Medlem
Har en Sony a200 med trasig bildstabilisator och planerar att lämna in den för reparation. Jag har sökt lite och kommit fram till att Zieger Teknik ligger närmst. Jag har läst att Zieger teknik inte har det bästa ryktet och undrar ifall det är någon med erfarenhet som skulle kunna ge lite feedback på ifall det stämmer.

Vågar jag lämna in kameran där utan skyhöga priser och lång väntetid?

Tack på förhand =)

Men då du har garati kvar på din kamera vad jag förstått. Så glöm ej medsända kopia på kvittot bara då du sänder in kameran.. Samt skriv en felanmälan på en lapp och lägg med så dom ser direkt att din stabilisering har pajat...

Sedan tar det ca 2 veckor ifrån du sänt iväg kameran tills du bör ha den åter hel o fin igen...

Jag fick problem med bildstabiliseringen i min A300, jag har nämnt lite om det i en annan tråd.

Jag köpte den begagnad, men fick med garantikvittot, så jag lämnade in kameran på Netonnet där den var köpt. Netonnet skickade den till serviceverkstan Inside. Efter en 3-4 veckor kom den tillbaks, men felet var kvar!

Ny vända till verkstan. Efter en månad så ringde jag och kollade läget. Då var kameran för vidare undersökning i Ungern. Vid det laget hade både jag och Netonnet less på ärendet. De ville därför lösa in kameran och jag skulle få en ny A300 av dem. Men när det visade sig att Netonnet hade sålt slut på A300 löste de det hela snyggt genom att jag fick pengarna tillbaks. Dvs det som stod på kvittot, vilket nu räckte till att köpa en A350 istället :)

Så har du garanti kvar så lämna in din kamera för garantirep!

Skulle bara säga att kameran är reparerad och klar. Full poäng till Zieger, det tog 3 dagar att reparera den. Bra service!

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto