Annons

Angående blixt till nikon F-801s

Produkter
(logga in för att koppla)

annae

Avslutat medlemskap
Jo, det är så att jag fick en blixt med på köpet när jag köpte min begagnade Nikon. Det är en sunpak B 3600 AF, men jag fick tyvärr inte med någon bruksanvisning till denna så jag har lite problem med att förstå hur jag ska använda den rätt.

Vet någon om jag kan få tag i en bruksanvisning till denna på något sätt? Om inte, finns det något annat sätt på vilket jag kan lära mig hur den fungerar?

I bruksanvisningen till min kamera står det att en nikon sb-24 är att föredra. Skulle det vara en idé att köpa en sådan till min kamera, om det är så att denna blixts automatik stämmer mer överens med min kamera? Om det är så att den bästa lösningen är att köpa en ny blixt (med bruksanvisning) är då en sb-24 det bästa valet till den kamera jag har (Nikon F-801s)... eller?

Oj... mycket frågor...
Jag hoppas någon har ork att läsa!
/Anna

Nikon rekommenderar nog bara sina egna blixtar i bruksanvisningen, men det betyder inte att blixtar av andra fabrikat är dåliga.
Om du fick blixten med kameran finns det ju trots allt en viss chans att de faktiskt passar ihop. Det borde väl funka med vanlig, hederlig TTL.

Jag har en 801:a och en Sunpak B 3600 AF. Denna kombination körde jag i flera år och det funkade bra.

Jag har manualen till Sunpaken och kan kopiera de svenska sidorna om du vill. Det är inte så många sidor.

Än en gång glömmer jag att jag har en scanner. Suck!
Jag kan ju scanna in och maila de svenska sidorna om du vill Anna.

Hej Monica! Det vore verkligen jättesnällt av dig om du ville maila sidorna!

Jag kommer inte ihåg om min mailadress visas här... Om inte så är den i alla fall: [email protected]

Tack så mycket!
/Anna

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar