Annons

Angående bildkritik.

Produkter
(logga in för att koppla)
Idéerna haglar och jag tycker de är ganska bra, är själv dålig på att kommentera, tycker det är roligare att läsa/skriva i forumet.

Men det är ju kul och få kommentarer så det skulle ju ge mig en spark där bak att kommentera mer själv, ser bara ett problem med "tvångskommentering" nämligen detta.

Om " A " ger mig tio utförliga kommentarer som är riktigt genomtänkta så kan jag likväl ge " B " tio stycken riktigt"usla" "tvångskommentarer" som , fint,bra,nice,dåligt eftersom " A " och " B " inte känner varann så spelar det ingen roll.

Slutsats:

Jag tror att ska vi införa "tvångskommentering" så bör den vara av typen "du ger mig en/jag ger dig en".
 
Tja..en variant på ett inlägg jag själv hade..men då började chefen yra om kottar hehe..och sen rann det ut i sanden..

sen verkade det i inledningsanförandet som att kritik till bilder där fotografen har "full koll"
mest slutade i ett beröm..ja och ??..även bra bilder har ibland små tekniska detaljer som kan rättas till eller förslag på annan vinkel,brännvidd,tid,bländare mm mm...det är inte fotografen som ger berömmet,det är betraktaren..

tillbaka till inlägget:idén är inte alls dum,liksom min..men det går ju ioch försig att slumpa fram bilder om man vill ha lite slumpvald kommentering..
mvh/gunte..
 
Fredrik H skrev:
Jag tror att ska vi införa "tvångskommentering" så bör den vara av typen "du ger mig en/jag ger dig en".

Näe, vänta lite. Vad händer då med dem som inte har lagt ut några bilder? Ska de inte kunna ge några kommentarer?
Ska det vara ett krav att lägga ut egna bilder för att kunna kommentera andras, det stämmer väl inte riktigt med fotosidans syften och mål.
 
Närå, bara i poolen. Sen finns det ju "vanligt" kommenterande som vi donar med idag också.
 
Bryggarn skrev:


Näe, vänta lite. Vad händer då med dem som inte har lagt ut några bilder? Ska de inte kunna ge några kommentarer?
Ska det vara ett krav att lägga ut egna bilder för att kunna kommentera andras, det stämmer väl inte riktigt med fotosidans syften och mål.

Jag sa inte att vi ska införa "tvångskommentering" , utan att "om vi ska införa" bla,bla.
 
matknu skrev:
JEn bralösning på detta som finns på andra fotosajter är att man anmäler sig som bildkritiker och får mellan 1 och 5 slumpvis valda bilder per dag att kritisera. Givetvis skyfflar jag in lite beröm till superbilder som jag ser men på detta sätt får alla bilder på sajten kritik vilken egentlien är hela poängen!
:)

Bra idé. Jag har inte orkat kommentera bilder pga att den överväldigande mängden bilder att välja mellan (antalet forum och inlägg gör att jag numera knappt orkar gå in och börja läsa- jag blir bara sittande i timmar och får inget vettigt gjort på hela dagen)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.