Annons

Angående att tacka för varje kommentar..

Produkter
(logga in för att koppla)

avslut11

Aktiv medlem
Jag kommer i håg när jag var ny på fotosidan så svarade jag alltid på varje kommentar jag fick, skrev tack o s v. Till slut blir det rätt så många kommentarer om man fortsätter så efter varje kommentar. Jag har börjat som så att jag skickar mejl till personen som kommenterat, alltså tackmejl.

Har sett att det ofta blir de bilderna som hamnar på mest kommenterade, man ser då att fotografen själv täcker en hel del kommentarer. Inget fel iofs... Men jag undrar hur ni andra gör?

Hmm.. Dum fråga kanske får dumt svar, vad vet jag ;) men kände för att ställa frågan iaf.

Jag funderade på om man inte skulle kunna göra som så att fotografens egna kommentarer blir med men inte räknas in..

malinor skrev:
Jag funderade på om man inte skulle kunna göra som så att fotografens egna kommentarer blir med men inte räknas in...

Precis så borde det vara. Det kan inte vara så svårt att räkna bort fotografens egna kommentarer. Finns säkert redan på fixarlistan hos admin, men är kanske inte prioriterat...?

Jag brukar vänta med tackandet tills jag har något mer än tack att säga. Att tacka efter varje kommentar känns överdrivet. :)

Skönt att få medhåll.. Jag har liksom funderat på det länge. Jag brukar också vänta ett tag innan jag svarar, sedan tacka alla i en o samma kommentar :) Eller så skickar jag mejl. Får väl hoppas att de man mejlar till har mejadresser de tittar igenom då o då :)

Tack Acke för svar ;)

Tack Malin, för att du tar upp den här tråden.
Det är svårt att veta om man ska tacka för kommentarerna och det kan även bli ganska så tjatigt att läsa alla "tacken".

Samtidig vill man inte såra någon genom att utebli med tack, en bra variant är väl annars att besvara kommentaren genom att titta på deras bilder och se om det är någon man vill kommentera.
Lite av ...tittar du på mina bilder så tittar jag på dina...?

Instämmer också i att de egna kommentarerna borde räknas bort.

Jag skulle känna mig löjlig om jag tackade efter varje komentar. Jag "tackar" genom att (försöka)komentera dom komenterandenas bilder...
Jag hoppas att ingen känner sig "utstött" för att man inte skriver tack efter varje komentar.

Andreas.

Håller med er alla. Skönt att det blev ett bra gensvar också. Jag skulle också känna mig löjlig genom att tacka för varje som kommenterat, och jag brukar också göra som Margareta skriver här, tittar du på mina så tittar jag på dina liksom. Jag brukar titta på hans/hennes bilder, alltså den som kommenterat mina och lämnar gärna kommentar och kan lägga till ett ps; Tack för din kommentar på min bild - något sådant brukar jag skriva. Jag tror ingen tar illa upp om man inte svarar för varje kommentar. Hur mycket tid skulle det då bli framför datorn om man skulle sitta och svara på alla kommentarer som kommer in :D

Jag kan bara säga att jag håller med.
Jag brukar vänta med att tacka tills jag har något mer att säga, tex förtydkiga eller svara på en fråga.
Jag gör också så att "tittar du på mina så tittar jag på dina".

MVH
Greve Nickon

Hmmm...?!? Jag brukar tacka efter i stort sett varje kommentar jag får på mina bilder. Jag kunde dock inte föreställa mig att andra skulle tycka att det var så irriterande! Kanske går det att ordna så att egna kommentarer visas med en annan textfärg så att det går lätt att se vilka kommentarer som är fotografens egna?

När det gäller "statistiken" angående flest kommentarer per bild är den enligt mig ändå ganska intetsägande och ointressant. Men om den ska vara kvar bör givetvis inte egna kommentarer räknas in.

Hälsningar
Fredrik

Tycker att det är jättebra när den som har lagt upp bilderna svarar på frågor om bilden och hur den är tagen. Mycket lärorikt. Tack alla ni som gör det!

Mattias: Självklart ska ju fotografen få svara på frågor, det var inte det som diskussionen gällde. Om någon frågar fotografen hur han gjort eller vad man nu vill fråga om är det ju självklart att man svarar.

Fredrik: Jag har inte tänkt på någon speciell här på fotosidan, utan i allmänhet, så jag hoppas att inte någon känner att jag skulle ha pekat ut någon... Det var bara en allmän fråga som kom upp, detta med att det blir så många kommentarer om fotografen tackar för varje som kommenterat.

Jag har inte menat något/eller någon för den delen något illa.

Malin!

Nejdå, jag känner mig definitivt inte utpekad och har inte på något sätt tagit illa upp! Diskussionen fick mig dock att börja fundera....

Vad tror du om idén om att egna kommentarer och andras kommentarer ha olika färger så att de som inte vill läsa alla tacken slipper det!

Dessutom håller jag fullständigt med om att egna kommentarer räknas med i topplistorna (om de nu ska finnas kvar).

Hälsningar,
Fredrik

Ps! En annan idé är att låta var och en också ge sina egna bilder obegränsat med höga betyg. Vad tror ni om det? :D :confused: :D

Jodu, Fredrik, det vore nåt det... :D att sätta obegränsat höga betyg på egna bilder..

Skämt åsido, jag tycker nog att man skulle kunna göra som så, som jag skrev tidigare, att fotografens egna kommentarer inte räknas in, men ditt förslag om att ha olika färger skulle ju också vara bra. Kanske inget av detta är genomförbart men.. Man kan ju hoppas.

Malin - som nu ska titta på bilder :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar