Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

andres serrano

Produkter
(logga in för att koppla)

atps

Medlem
någon som känner till om den amerikanske fotografen Andres Serrano har någon (officiell)sida med portfolio?
 
Lite grymma bilder!!

Jag har absolut inget emot dessa bilder som visas på länken men vill ändå förvarna medlemmar att det kan verka lite grymt/osmakligt för vissa.
Så om ni är känsliga för död,sår och andra läskigheter kolla ej.
 
Så hemska var inte de bilder jag gick in på. De var givetvis otäcka och jag kanske någon gång kommer att fundera över vad "Jane Doe" gjorde för att bli dödad av polisen men nej, eventuell låg blodhalt i etanolomloppet är nog ovidkommande. Om man kan bläddra igenom James Nachtweys "Deeds of War" (som jag för övrigt bara kan rekommendera) utan att vända magen ut-och-in så...

Vissa av "sexbilderna" på nästa länk i Google-listan däremot... Blä!

Ska vi kanske köra igång den gamla hederliga konst vs. porrdiskussionen igen och dra in tidelag i det hela? Jag tror att jag avstår...

Om syftet med konst är att uppröra så kanske han har lyckats men å andra sidan så kan jag bli upprörd av bilder från övervakningskameror.
 
Ingen oberörd!!

Ingen blir väl direkt oberörd av att se döda..skadade människor på bild...en egen uppfattning är att såna bilder behövs för att få "kupan" tänkande över vart vi för oss själva och vilken väg vi väljer.......tyvärr är det så att de som "fastnar" på plåtarna oftast aldrig har sett det själva eller uppfattat det. Döden!!
 
Nä, oberörd blir man inte. Jag vet inte, det kanske bara är jag som inte brukar reagera med minskad aptit på "äckliga" saker utan ta ut det på andra sätt?
 
Erik. Vi är alla olika....har sett det mesta men ser jag en "filippinska" sjunga karaoke på sitt eget språk "lipar" jag!!!! Hallå där...skulle jag se ett barn med flugorna runt ögonen och svullen mage ...undrar jag istället!!! Ibland gråter man över hur "funkad" man är!!!!
 
det är rätt trevligt att en så enkel fråga om en adress kanm dra igång en diskussion om moral och etik inom konsten. och fylle också för den delen.. jäs
(undrade iof om det finns nå´n som känner till en officiell sida..)
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.