Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Analog systemkamera
- Trådstartare Benny p
- Start datum
Mr P
Aktiv medlem
Köp en F6:a då, är som D2X fast lättare att ladda med film, plus att man får en något bättre sökare. )DRIVER skrev:
Man vill ju även behålla känslan att ladda kameran med film.
Johan Carlström
Aktiv medlem
Trådkapning
Jag lånar tråden och ställer en analogfråga som jag funderat lite på, mest av nyfikenhet.
Har kamerahuset någon betydelse för bildkvaliteten? Det är ju eg bara en "filmhållare". Analoga hus har ju en väldig spridning i pris...
Det finns ju rätt gamla hus som är snabba till bra pris. Jag såg tex en EOS 5 för 1000 spänn...
Jag lånar tråden och ställer en analogfråga som jag funderat lite på, mest av nyfikenhet.
Har kamerahuset någon betydelse för bildkvaliteten? Det är ju eg bara en "filmhållare". Analoga hus har ju en väldig spridning i pris...
Det finns ju rätt gamla hus som är snabba till bra pris. Jag såg tex en EOS 5 för 1000 spänn...
Det enda som primärt påverkar bildkvaliteten är eventuella vibrationer. Vissa kameror har bättre balanserade slutare, vissa har spegeluppfällnining.
Olika kameror har också olika sorters ljusmätare som kan ge dig mer eller mindre bra råd när det gäller exponeringen. Men det är ju en definitionsfråga om det är kamerans fel om man exponerar fel. Samma resonemang gäller ju också autofokusprecision.
Olika kameror har också olika sorters ljusmätare som kan ge dig mer eller mindre bra råd när det gäller exponeringen. Men det är ju en definitionsfråga om det är kamerans fel om man exponerar fel. Samma resonemang gäller ju också autofokusprecision.
dJb
Aktiv medlem
Re: Trådkapning
Nä huset har ingen direkt påverkan på bildkvaliteten så länge allt fungerar som det ska. EOS 5 är en mycket bra kamera och så gammal är den inte. Den slutade att tillverkas för inte så länge sen.
Johan Carlström skrev:
Nä huset har ingen direkt påverkan på bildkvaliteten så länge allt fungerar som det ska. EOS 5 är en mycket bra kamera och så gammal är den inte. Den slutade att tillverkas för inte så länge sen.