ANNONS
Annons

Amentio AB

Produkter
(logga in för att koppla)

Affe.R

Avslutat medlemskap
Hittade en Sonny 550 + ett 18-50 kit på Amentio ABs hemsida och tyckte det var ett ok pris
och beställde paketet men läste deras köpevilkor först och det gick o betala på 2 sett antingen med kort el sätta in pengar på deras konto Hmm mysko tyckte jag o drog tillbaks min beställning .
Då min syster jobbar med tull frågor och annat så kolla hon upp företaget i fråga och dom finns registreade med F skatt sedel å adress och annat så allt verkade ok .
Så jag satte in pengar på deras konto och i å med att pengarna kommit in så skulle det ta 1-2 dagar innan paket skulle komma fram detta skedde i tisdags 6/4 Men då det ej dykt upp något paket idag
så ringde jag och kontrolerade vart mitt paket fanns och då kollade han upp min beställbning och då fick jag till svar att den inte fanns i lager längre och dom glömt att uppdatera hemsidan ok sa jag men mina pengar då sa jag jodå dom skulle dom skicka till baks i nästa vecka ok tänkte jag fel kan ju alla göra och accpterade svaret och tänkte huvusaken att pengarna kom tillbaks .
Och till saken hör att jag av nån anledning sparat länken till just den sidan med alla data om kameran och lager status och då jag kollade där igår så fans den fortfarade 1 ex i lager men nu när jag titta där så stog det att den var borta ur deras sortiment .
Men nyfiken som man är så gick jag in på deras hemsida å sökte på min kamera model och till min förvåning så finns den där men till ett högre pris . Man kan ju bli förbannad för mindre varför inte säga att dom missat att uppdatera hemsidan och att kameran gått upp i pris och fråga om man fortfarande var intreserad .
Hoppas nu bara att mina pengar kommer till baks

Hittade en Sonny 550 + ett 18-50 kit på Amentio ABs hemsida och tyckte det var ett ok pris
och beställde paketet men läste deras köpevilkor först och det gick o betala på 2 sett antingen med kort el sätta in pengar på deras konto Hmm mysko tyckte jag o drog tillbaks min beställning .
Då min syster jobbar med tull frågor och annat så kolla hon upp företaget i fråga och dom finns registreade med F skatt sedel å adress och annat så allt verkade ok .
Så jag satte in pengar på deras konto och i å med att pengarna kommit in så skulle det ta 1-2 dagar innan paket skulle komma fram detta skedde i tisdags 6/4 Men då det ej dykt upp något paket idag
så ringde jag och kontrolerade vart mitt paket fanns och då kollade han upp min beställbning och då fick jag till svar att den inte fanns i lager längre och dom glömt att uppdatera hemsidan ok sa jag men mina pengar då sa jag jodå dom skulle dom skicka till baks i nästa vecka ok tänkte jag fel kan ju alla göra och accpterade svaret och tänkte huvusaken att pengarna kom tillbaks .
Och till saken hör att jag av nån anledning sparat länken till just den sidan med alla data om kameran och lager status och då jag kollade där igår så fans den fortfarade 1 ex i lager men nu när jag titta där så stog det att den var borta ur deras sortiment .
Men nyfiken som man är så gick jag in på deras hemsida å sökte på min kamera model och till min förvåning så finns den där men till ett högre pris . Man kan ju bli förbannad för mindre varför inte säga att dom missat att uppdatera hemsidan och att kameran gått upp i pris och fråga om man fortfarande var intreserad .
Hoppas nu bara att mina pengar kommer till baks

Ja du, det kanske finns nån anledning till att dom får väldigt många dåliga omdömen på prisjakt. Ibland kan det vara värt att betala några kronor extra hos en seriös aktör.

D verkar ju inte bättre och han som jag pratade med på telefon sa att dom skulle skicka tillbaks mina pengar idag men dom är inte skickade än . Men jag väntar till i morn oxå sen så får man väl ta i lite med hård handskarna . Dom har ju en adress i Täby på propeller vägen och jag åker förbi där titt som tätt så man får väl göra ett besök där om inget händer

Det blir nog en polis sak av detta ärende för dom har varken svarat på mina mail el satt in några pengar på mitt konto . Ska ringa dom i morn (15/4) och se vad dom har till sitt försvar om detta strul
Kan ju tilllägga att kamera kitet finns fortfarande på deras hemsida

Lite nytt om detta finns För jag ringde dom i går 16/4 och fick prata med en mycke trevligare person än första gången och fick en förklaring till varför dom inte svarat på mina mail . Och förklaringen var att dom tydligen har något slags "filter" i sitt mail system som tar bort ditt mail om du svarar på ett mail från dom vilket jag tycker verkar mycket konstigt så man måste skriva ett nytt mail till dom
vilket jag tycker verkar mycket mysko . Och förklaringen till varför kameran jag beställde och som "inte fanns kvar " den är att när dom byter leverantör så får den nya kameran ett nytt order nr och han bad om ursäkt för detta och han sa att deras system fungerar så och det var tydligen inget dom kunde göra något åt
Men vi får se om det löser sig tills nästa vecka

Ett tredje samtal med dom å denna gång så fick man prata med en trevlig tjej istället och hon tog tag i saken å nu så verkar det äntligen löst sig för jag fick svar på både telefon å mailen så förhopningsvis
så är problemet löst å jag hoppas att hon nu fixat det hon lovat
Dom verkar vara ursäkta uttrycket jäkligt slarviga å nonchalanta mot kunder för killen jag pratade med sist han varken löste problemet el gjort nån notering överhuve taget att jag ringt dom å gjort en överens kommelse
Men som sakt vi får se vad som händer nästa vecka

Nu så är detta kapittel till ända å en Kamera dök upp idag ca 4 veckor efter min beställning .
Som var mycket slarvigt paketerad det var en del hål och revor i ytter kartongen dock så var orginal kartongen oskad och som tur är så är ju kameran bra paketerad från fabrik
Dock ett litet minus var att det inte fanns någon instruktions bok på svenska men den går ju ladda ner på Sonys hemsida . Även en europa garantisedel fanns med så nu känns allt bra igen
Men detta företag är inget som jag varken rekomenderar el kommer att handla ifrån igen den saken är klar

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar