Annons

Amazon.com har mycket kameragrejor

Produkter
(logga in för att koppla)

gorse

Aktiv medlem
Jag har upptäckt att amazon.com har mycket kameragrejor, mest objektiv har jag lagt märke till. Jag blir lite överaskad av att de har objetiv typ 650-1300 mm f8 som passar till pentax för typ mindre än 200 dollar. Även spegelobjektiv på typ 1000 mm f 5.6 för mindre än 2000 kronor. Är det skit? Även om man får betala tull och sånt är det ju bra priser även om man som jag har noll-budget på fotograferandet.

Jag har upptäckt att amazon.com har mycket kameragrejor, mest objektiv har jag lagt märke till. Jag blir lite överaskad av att de har objetiv typ 650-1300 mm f8 som passar till pentax för typ mindre än 200 dollar. Även spegelobjektiv på typ 1000 mm f 5.6 för mindre än 2000 kronor. Är det skit? Även om man får betala tull och sånt är det ju bra priser även om man som jag har noll-budget på fotograferandet.

Min husregel är att man det oftast finns ett starkt samband mellan pris och kvallitet.
(jäkligt irriterande samband)

Att då köpa det billigaste man kan hitta är oändligt korkat. Jag kan dock inte låta bli att falla för frestelsen allt för ofta själv, man vill ju göra den där fantastiska affären :)

Så lycka till, hoppas det är den fantastiska affären, även om den inte inträffar speciellt ofta :-O

Min husregel är att man det oftast finns ett starkt samband mellan pris och kvallitet.
Det är ungefär min erfarenhet också. Men, å andra sidan är man medveten om det så kanske man kan sänka kraven en smula om man inte ställer högre krav än man betalat för.

Lite är tanken att känna mig för om det är kul med 1000 mm-objektiv utan att spendera 10-20 tusen. Att köpa good-enough.

Det tråkiga med det hela är att amazon själva inte skickar kameraprylar till Sverige. De har riktigt bra priser ibland, som inte är lika vanliga hos marketplace-säljarna...

Har aldrig ägt något av objektiven du nämner själv, men av testbilder från nätet att döma verkar de ju inte direkt fantastiska.

Då kanske saken får bero då. Det går ju att tradera en del skapligt också.

Ja, och ebay ju har också bra priser titt som tätt. Fyndade ett batterigrepp i förra veckan där säljaren hade lagt upp det för £3 istället för £30. Kom på Posten häromdan och fungerar klockrent :) 35 spänn är nog ungefär vad orginalgreppen från Canon kostar att tillverka, och det här funkar perfekt det med, trots att det inte ser exakt likadant ut ;)

På Tradera finns det förresten några tomte-säljare som försöker kränga samma modell av batterigrepp för över 600 kr...

Objektiv vet jag inte om jag skulle köpa över en auktionsite, men småsaker funkar som tex. batterier, filter osv.

Köpte själv 4st batterier på Ebay till min 550d för 140kr inkl frakt från Kina för några månader sedan, och dom funkar hur bra som helst!

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto