ANNONS
Annons

Amatörbild vill ha lite feedback

Produkter
(logga in för att koppla)

scarboni

Medlem
Hej jag är ny när det gäller fotografi. Jag var på semester i Grekland och tog lite bilder och jag tänkte kolla om någon kunde ge mig lite bra feedback på en av mina bilder.
All feedback är välkommen..

DSC_0265.jpg
 
Senast ändrad:
Lägg upp bilden i någon av poolerna, det är de poolerna är till för. Om man var tvungen att gå via forumet för att få kritik på sina bilder skulle forumet snart bli obrukbart.
 
Jag gör ett undantag :p

Du har gjort en 50/50 komposition, d.v.s. hälften vatten och hälften himmel (det kan ju vara andra beståndsdelar oxå).

Inget fel med 50/50 kompositioner, men oftast upplevs de lite trista jämfört med en mer ojämn fördelning.
Oftast tar man med mer del av den delen om erbjuder intressantast variation för tillfället.

Sen bör man unvika att placera blickfånget mitt i bild, i det här fallet solen.
En mer avvikande placering ger en mer spännande bild att titta på. Nu är den en aning till höger, jag hade personligen placerat solen en bra bit till vänster i bild.

Exponeringen ser bra ut, inte utbränt och heller inte för mörkt, men kontrasten bör justeras,

Sen så lutar bilden åt höger, vilket är lätt att justera.

Så, det är vad jag kom på så här i brådrasket, lycka till med fotograferingen framöver.

tillägg: En båt på vattnet eller/och kanske en fågel i bild hade livat upp bilden och gjort den intressantare.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.