Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Amaloco

Produkter
(logga in för att koppla)

millhouse

Aktiv medlem
Är det någon av er som har använt AMALOCO´s kemi för s/v eller färg. Vissa märkern av kemi blir tyvärr bara dyrare. AMALOCO går att köpa i bla.Tyskland och prisnivån är bra.
Tacksam för synpunkter.

Jag har använt deras C41-kit till vänddia, men inte till negfilm. Funkade bra, men var lite konstigt att blanda, ville liksom separera. Tycker klart bättre om Tetenals C41-kit, trots att det är dyrare.

Har kört amalocos sv/v kemi till kopiering. Inga problem, funkade bra. Dom har även nån konstig kemi för efterbehandling som ger mer svärta, det var riktigt intressant, klart värt ett test!

Eftersom det var Kameradoktorns husmärke körde jag alltid deras stopp och fix till både film och papper. Funkade utan mankemang. Framkallare är lite mer känsloprodukt för mig, det köper jag inte "Konsums blåvita" :)

Tack alla för synpunkter på Amalco kemi.Som ni vet så är detta ett nederländskt företag. Deras hemsida är inte den lättaste precis.Och även om man skriver till dom så blir det tydligen inget svar.Nej jag återgår nog till den beprövade kemin.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar