Annons

alternativ till Canon EOS M3

Produkter
(logga in för att koppla)

Ola Dyrhill

Aktiv medlem
Äger idag en DSLR i form av Canon EOS 6D med div objektiv osv samt en kompaktkamera i form av Canon G7 X. Båda har såklart sina fördelar o nackdelar.

Nu är jag ute efter att fylla tomrummet mellan dessa kameror och jag tänker mig en "kompakt spegellös systemkamera med eller utan EVF"


Jag är inte Canonfreak men eftersom jag är inkörd på Canon så har jag börjat kika på EOS M3 eftersom jag antagligen skulle känna igen mig i mångt och mycket på den kameran. Förmodligen med deras EF-M 18-55mm 3,5-5,6 IS STM. En liten tanke är också att med hjälp av adapter kunna använda befintliga objektiv, om det nu blir av........ EOS M3 har APS C sensor vilket jag tycker känns trevligt då den ju inte är pytteliten. Just sensorstorleken har jag dock ej låst mig vid. Storleksmässigt tänker jag mig att den nya kameran skall vara ungefär i den storlek som EOS M3 är, dvs betydligt mer behändig att ta med sig än EOS 6D men inte fullt lika smidig som G7X.

Innan jag springer iväg och köper EOS M3 skulle jag bara vilja ha tips på andra kameror som jag bör kika på innan jag bestämmer mig. Tack.


Jag tänker mig att den här nya kameran skall vara med på tillfällen när jag inte är där för att fotografera men ändå vill ha bra bilder med mig hem. Bättre bilder än vad jag hade fått med G7X som iofs inte är fy skam den heller, men mer begränsad pga dess inbyggda optik osv.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.