Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Alternativ Ricoh GR-III digital?
- Trådstartare nikkormat
- Start datum
Janne Ar
Aktiv medlem
Av kompaktkameror med större sensorer känner jag till Sigma DP och Leica X1.
Sigman har om jag minns rätt inte fått helt lysande kritik, Leican har - inte helt oväntat - fått det. Smakar det så kostar det, antar jag...
GRIII har å andra sidan fått mycket bra kritik den också, men av din fråga förutsätter jag att du kollat på dess bildresultat och valt att söka vidare.
Sigman har om jag minns rätt inte fått helt lysande kritik, Leican har - inte helt oväntat - fått det. Smakar det så kostar det, antar jag...
GRIII har å andra sidan fått mycket bra kritik den också, men av din fråga förutsätter jag att du kollat på dess bildresultat och valt att söka vidare.
Frocli
Aktiv medlem
Funderar på en GR-III, det enda som lite stör är ju att sensorn, eftersom det är en kompakt, är lite liten..
Några bra tankar på alternativ? En kamera med liknande egenskaper, bra ljusstark optik och manuella möjligheter,'
Tackar för tankar
Ola
Sony NEX3 med pankakan.
Milsvid bättre än alla kompakt pga APS-C sensor
Kostar 5000 med frakt
http://www.kamera-express.nl/Products.aspx?c1=5162
Janne Ar
Aktiv medlem
De kompakter jag länkade till ovan har APS-C sensor. Alltså ingen kvalitetsskillnad pga det. Sedan kan man ju diskutera hur kompakt NEX3:an är, men visst är det en läcker kamera...Sony NEX3 med pankakan.
Janne Ar
Aktiv medlem
De kompakter jag länkade till ovan har APS-C sensor. Alltså ingen kvalitetsskillnad pga det. Sedan kan man ju diskutera hur kompakt NEX3:an är, men visst är det en läcker kamera...Sony NEX3 med pankakan.
alf109
Aktiv medlem
En kamera som jag tycker är suverän och av någon anledning ofta glöms bort i debatten är Samsung NX10, pannkaks 30:an med ljusstyrka 2 är också en pärla och en pannkaks 20:a är på väg. Sitter samma sensor i den som i Pentax K7. Går att köpa med 30:an för runt 6500, alltså billigare än grd 3 med optisk sökare och en helt annan klass på kameran (jag har bägge).