Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Alternativ exponering
- Trådstartare einar
- Start datum
ebermark
Avslutat medlemskap
Det beror helt och hållet på slutartiderna.Moderna digitalkameror har ju finessen att man kan ta en eller flera
alternativa exponeringar av samma motiv, men fungerar det om det
är rörelse i någon del av bildens motiv utan att det blir oskärpa.
Tex. om man sätter ihop två alternativbilder till en.
einar
Aktiv medlem
Det beror helt och hållet på slutartiderna.
God morgon och Gott Nytt År. Det finns någon mer som är morgonpigg.
Det gäller en bild av fyrkeri som jag tror är sammansatt av 2 olika bilder. Vet tyvärr inte slutartiden.
Dels en statisk händelse och att dels fyrkeriet som jag tror är laggd på i efterhand. Eller om det är tvärs om. Om så är fallet vill jag kallade det bildmontage vilket i regel inte är tillåtet i tävlingssammanhang.
//Eie
ebermark
Avslutat medlemskap
God morgon och Gott Nytt År. Det finns någon mer som är morgonpigg.
Det gäller en bild av fyrkeri som jag tror är sammansatt av 2 olika bilder. Vet tyvärr inte slutartiden.
Dels en statisk händelse och att dels fyrkeriet som jag tror är laggd på i efterhand. Eller om det är tvärs om. Om så är fallet vill jag kallade det bildmontage vilket i regel inte är tillåtet i tävlingssammanhang.
//Eie
Gott nytt på dig själv. Och jag är snarare nattsuddare än morgonpigg
Hur som helst så beror det ju på om slutartidern på dom olika exponeringarna är tillräckligt korta för att motivet inte ska hinna röra sig (kamerans antal bilder per sekund spelar ju eventuellt också roll).
einar
Aktiv medlem
Gott nytt på dig själv. Och jag är snarare nattsuddare än morgonpigg
Hur som helst så beror det ju på om slutartidern på dom olika exponeringarna är tillräckligt korta för att motivet inte ska hinna röra sig (kamerans antal bilder per sekund spelar ju eventuellt också roll).
Nattsuddare, då kanske det är dags för sängläge.
Tack för ditt svar, jag är inte så hemma på allt det tekniska
//eie