Annons

Altek Leo "smartphone-camera"

Produkter
(logga in för att koppla)
Altek Leo är dock långt därifrån. Kikar man på specifikationerna för den så har den till exempel kass skärm, klent batteri och kan inte ens filma i 1080p...för att nämna några svagheter.

Föresten, hur vet du att den har kass skärm och klent batteri? Kan inte själva tyda något av specifikationerna.
 
Visst är det ingen toppmodell, men jag tycker inte att den har ful design för det.
ja, huruvida man gillar utseendet eller inte ät fullständigt subjektivt, men designspråket skriker budgetmodell.


Föresten, hur vet du att den har kass skärm och klent batteri? Kan inte själva tyda något av specifikationerna.

i specen står det att det är en tft-skärm, alltså en lcd, vilket numera inte är särskilt mycket att hurra för.

batteriet är på 1020mAh, vilket inte heller direkt imponerar. använder man kameran flitigt kommer batteriet slukas fort.

det är slutsatserna jag drar i alla fall.
 
i specen står det att det är en tft-skärm, alltså en lcd, vilket numera inte är särskilt mycket att hurra för.

batteriet är på 1020mAh, vilket inte heller direkt imponerar. använder man kameran flitigt kommer batteriet slukas fort.

det är slutsatserna jag drar i alla fall.

Tack för förtydligandet! Men vad har Galaxy S2 för typ av skärm? Såg nämligen att nya Sony Xperia S har TFT-skärm också, alltså en dålig skärm?
 
batteriet är på 1020mAh, vilket inte heller direkt imponerar. använder man kameran flitigt kommer batteriet slukas fort.

Hur mycket är tillräckligt föresten? Såg att min Galaxy Y låg på 1200 mAh, Galaxy S2 på 1650 mAh medan Galaxy Note låg på 2500 mAh? Både Galaxy Y och Galaxy Note är nya modeller varav Galaxy Y är ny budgetmodell medan Galaxy Note är ny toppmodell.
 
jag tycker att det är mer underligt att inte nån av de större märkena kommit med nåt liknande.

kanske sony gör det framöver, nu när dom dumpat ericsson, vem vet.
det är helt klart en intressant produktnisch, även om det för min egen del skulle krävas en värstingmodell på alla sätt utöver kameran för att den skulle vara tilltalande.

Om du fick leka med tanken, vilka specifikationer skulle du velat se av en uppföljare till Altek Leo för att den skulle vara tilltalande? :)
 
Hur mycket är tillräckligt föresten? Såg att min Galaxy Y låg på 1200 mAh, Galaxy S2 på 1650 mAh medan Galaxy Note låg på 2500 mAh? Både Galaxy Y och Galaxy Note är nya modeller varav Galaxy Y är ny budgetmodell medan Galaxy Note är ny toppmodell.
Galaxy S2 och Galaxy Nexus är dom två toppmodellerna. S2:an har särskilt bra batteritid, trots grym prestanda, i synnerhet om man kör med det större batteriet på 2000mAh (gör telefonen nån millimeter tjockare...vilket faktiskt är en fördel, för den är nästan för tunn annars).

Galaxy Note är väl inte riktigt vad man räknar som toppmodellen i sortimentet, det är snarare en hybrid mellan en surfplatta och en telefon (5.3" skärm). Det är alltså en väldigt nischad produkt och inte alls Samsungs flagskepp. Att den har ett 2500mAh är väl en direkt följd av en större formfaktor samt större skärm (skärmen är det som drar överlägset mest batteri i en sådan)

Hur som helst. 1020mAh låter i mina öron väldigt lite för en telefon som riktar sig till folk som vill fotografera med den.
 
Galaxy S2 och Galaxy Nexus är dom två toppmodellerna.

Just det, Galaxy Nexus! Googletelefonen med senaste Android. Läste föresten att Galaxy S3 är på väg. Ska tydligen ha 12 MP kamera. Men hur är det med MP egentligen? Vad jag vet är mycket MP ingen garanti på bra bildkvalité utan måste matcha bildsensorn (annars blir det brusigt). Därför har jag svårt att bli så imponerad när jag se alla ökningar utan se något bevis eller omdöme om bildkvalitén för det är ju det som räknas.
 
Om du fick leka med tanken, vilka specifikationer skulle du velat se av en uppföljare till Altek Leo för att den skulle vara tilltalande? :)

Slutade med att jag lekte lite med tanken själv...

Android 2.1 > Android 4.0
720p HD > 1080p Full HD
1020 mAh > 2000 mAh (batterikapacitet)
TFT skärm > OLED skärm
Bluetooth V2.1 > Bluetooth 3.0+
3G > 4G
USB 2.0 > USB 3.0 För tidigt kanske?

Vore det något? Sen vore det roligt med mer optisk zoom (5x) och kanske lite större skärm (3,5 tums).
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.