ANNONS
Annons

Allroundobjektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

sara_sve_swe

Aktiv medlem
Jag tänkte köpa mig ett reseobjektiv som jag skall ha med mig när jag reser och fotar lite på stan. Någon som kan tipsa om något bra objektiv typ 70 - 300 . Pris ca 10 k

Jag har en Canon 7D.

Ef 70-300l

Rubrikobjektivet med lite cashback och bra grundpris eller ett 100-400/5,6 kan väl närma sig 10 lax. Annars är det ett beggat sigma 100-300/4 (ej nytt längre) som gäller. Vill du gå ner en aning i kvalitet är det någon 70-200 med extender 1,4 som gäller. Köper du Canon så är nog alla kombo´s ganska skarpa med 1,4 konvertrar (även kenkos och sigmas konvertarar).

Rubrikobjektivet med lite cashback och bra grundpris eller ett 100-400/5,6 kan väl närma sig 10 lax. Annars är det ett beggat sigma 100-300/4 (ej nytt längre) som gäller. Vill du gå ner en aning i kvalitet är det någon 70-200 med extender 1,4 som gäller. Köper du Canon så är nog alla kombo´s ganska skarpa med 1,4 konvertrar (även kenkos och sigmas konvertarar).

Fast du måste givetvis också kombinera med ett kortare objektiv!!!

Hej
Googlade Canon EF 70-300 och fick upp följande sida

http://www.pricerunner.se/sp/canon-ef-70-300-4-5,6-is-usm.html

Vad är skillnaden på dessa objektiv ?

Detta objektivet ? Lite dyrare :-(

Canon EF 28-300/3,5-5,6 L IS USM

Hej
Googlade Canon EF 70-300 och fick upp följande sida

http://www.pricerunner.se/sp/canon-ef-70-300-4-5,6-is-usm.html

Vad är skillnaden på dessa objektiv ?

Detta objektivet ? Lite dyrare :-(

Canon EF 28-300/3,5-5,6 L IS USM

Canon EF 28-300/3,5-5,6 L Is är kanske lite tungt att släpa runt på :)
Jag har idag ett Sigma 18-200 3,5/6,3 Jag gillar egentligen det objektivet, storleksmässigt och vikten , men om vi säger att jag skulle byta upp mig till något bättre objektiv i ungefär samma omfång, vad skulle ni rekomendera då ? Finns det något bra 18 - 300 ?

Jag har lovat bort mitt 18-200 och är lite köpsugen :)

Canon EF 28-300/3,5-5,6 L Is är kanske lite tungt att släpa runt på :)
Jag har idag ett Sigma 18-200 3,5/6,3 Jag gillar egentligen det objektivet, storleksmässigt och vikten , men om vi säger att jag skulle byta upp mig till något bättre objektiv i ungefär samma omfång, vad skulle ni rekomendera då ? Finns det något bra 18 - 300 ?

Jag har lovat bort mitt 18-200 och är lite köpsugen :)

Hej!

Vill du ha reda på krass verklig fakta om objektiv är nog det bästa att gå in på www.photozone.de
Dom mäter upp objektivets prestanda. Hittar du ditt objektiv som du redan äger, läs deras test, kolla vad som anses vara dåligt och försök "återskapa" felen med ditt objektiv. Om du nu anser att ni delar åsikt med vad som är"dåligt" så kan du gå vidare och läsa fler tester och liksom bättre förstå vad det betyder med vissa "fel" dom hittar under testerna.
I allt övrigt är det personligt tycke och smak som gäller. För min egen del finns det inget mer irriterande att inte kunna komma nära, alltså vidvinkel, tele är inte min grej. På långzoomar brukar teleänden vara kortare än på en vanlig telezoom, som på Nikons 18-200 motsvarar 200 mm vid närgränsen endast 135 mm därför har jag ist nikon 16-85 mm vilket är mkt mer användbart, anser jag, dessutom är gluggen mindre o lättare.

Hans

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar