Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Allround-objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

Gullregn

Medlem
Jag köpte min första systemkamera i juni i år (en Sony A300)
som jag fotat flitigt med (över 8000 bilder har jag för mig).
Jag har bara kitobjektivet (18-70) och jag börjar tröttna lite på de nu.
Dock vet jag inte vad för objektiv jag ska köpa då jag älskar att fota i stort sett allt! Djur, poträtt, landskap, makro etc.
Så problemet är väl att jag är en fattig student så jag har inte råd att köpa kanske fem olika objektiv till alla olika saker jag gillar att fota. Det verkar ju heller inte finnas så jätte stort utbud på begagnade Sony objektiv (i alla fall inte på blocket). Så jag tänkte höra, vet ni något objektiv som kanske skulle kunna funka som ett allround? De måste inte vara super på t.ex. makro eller poträtt då jag inte är pro utan bara gillar att fota (fast jag vill ju bli bättre men kanske inte jobba som fotograf) men som i alla fall tar bättre bilder än kitobjektivet. Fast de jag mest tröttnat på med kitobjektivet är den korta zoomen. Eftersom jag gillar att fota djur (speciellt hästar) så är det ganska opraktiskt att inte kunna komma så nära som man egentligen vill!
Någon som vet något objektiv??
 
Köp ett 70-200 som kmpletterar ditt nuvarande objektiv. Alternativt 100-300. Antagligen ligger en tredjepartstillverkare närmast till. Just 70-200 verkar vara lätta att konstruera för alla är bra!

Jag köpte min första systemkamera i juni i år (en Sony A300)
som jag fotat flitigt med (över 8000 bilder har jag för mig).
Jag har bara kitobjektivet (18-70) och jag börjar tröttna lite på de nu.