Annons

Allround objektiv till Canon 450D?

Produkter
(logga in för att koppla)

I.Rossolini

Avslutat medlemskap
Har en Canon Eos450D med kitobjektivet.

Jag letar nu efter ett allround objektiv som ligger hyfsad i pris och som tar fina och skärpa bilder.

Har blivit rekommenderat följande objektiv men har lite svårt för att bestämma mig så kom gärna med förslag eller om det är något annat jag bör satsa på ?

Sigma 18-200 3,5-6,3 OS DC

Sigma 24-135 2,8-4,5

Sigma 24-70/2.8
 
Har en Canon Eos450D med kitobjektivet.

Jag letar nu efter ett allround objektiv som ligger hyfsad i pris och som tar fina och skärpa bilder.

Har blivit rekommenderat följande objektiv men har lite svårt för att bestämma mig så kom gärna med förslag eller om det är något annat jag bör satsa på ?

Sigma 18-200 3,5-6,3 OS DC

Sigma 24-135 2,8-4,5

Sigma 24-70/2.8

Sigma 24-70/2,8. Baserat på ljusstyrkan. Inte världens mest omfattande zoom, men rätt va det är så önskar du att du hade ljusstarka objektiv. Jag skulle själv välja det framför zoomomfånget.
 
Men just ett sådant har du väl redan? Vad är det du är missnöjd med när det gäller kitobjektivet?

Det är zoomen jag inte är nöjd med. vill gärna ha kvar rätt bra vidvinkel och jag tycker att 18 klarar jag mig bra på.

Men nu har jag hittat en Tamron AF 18-270/3,5-6,3 samt en Tamron AF 18-250/3,5-6,3.

Vad tycks ? tidigare erfarenhet?
 
Canon är på väg ut med två nya. 15-85 + 18-135, båda med IS. Är själv mycket intresserad av 15-85 men det kostar en del trots att det inte är ett L - så jag antar att det kommer vara optiskt mycket bra. 18-135 blir billigare.

Blir spännande se de första recensionerna, båda skall komma till butik i oktober.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.