Annons

Allaround objektiv??

Produkter
(logga in för att koppla)

Chero

Ny medlem
Jag försöker hitta ett ljusstarkt med bra återgivning allaroundobjektiv, men tycker det är jättesvårt! har läst igenom recensionerna men kommer som ingen vart! Tamron 28-75mm f.2,8 har varit ett förslag eftersom det helst inte ska vara så dyrt, men det verkar inte fått så jättebra kritik. Har även kollat på Sigma 18-50 /2.8 EX, är det något att rekomendera?

Någon som har annat förslag?

(Jag fotar med Nikon D90)

Senast ändrad:
Jag har i min jakt tittat på båda de förslagen du skriver om men har inte blivit jätteimponerad.
Visst för den prislappen de betingar presterar de bra men brister finns i kvalitet, skärpa på vissa bränvidder mm. Något som åtminstonde jag kommer att reta mig på.
Alternativen är väl Nikon 17-55 2,8 eller 24-70 2,8 som verkligen presterar och har utmärkt kvalitet men tyvärr i kombination med en hög prislapp,även som begagnat betingar ju ett 17-55 omkring 8.500. Om kvaliteten är värt den extra slanten får man väl ta sig en funderare på.

Ett alternativ jag tittat på och blivit mycket imponerad av bild och byggkvalite mässigt är Nikons 16-85 mm 3,5-5,6 med VR som också ligger hyfsat bra till i pris med ca 5.500. Inte så ljusstarkt men väl värt att fundera på om du verkligen inte behöver de där extra stegen.

Tack för svar!
Väldigt sant, har också kollat in Nikons 16-85 mm och det verkar förvånansvärt bra! det enda jag önska är att den hade ett fast bländartal tex som 17-55 2,8, för att slippa att det ändras så fort man zoomar.

ANNONS