LasseGurra
Aktiv medlem
Hårddiskar tillhör inte boendet, det är endast boendet som gäller vid sambos.Diskarna är inte personliga, de har använts tillsammans.
Dvs lägenhet, hus, möbler, husgeråd.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hårddiskar tillhör inte boendet, det är endast boendet som gäller vid sambos.Diskarna är inte personliga, de har använts tillsammans.
Hårddiskar tillhör inte boendet, det är endast boendet som gäller vid sambos.
Dvs lägenhet, hus, möbler, husgeråd.
Det är dags för dig att spela in ALLA samtal du för med henne. Det behöver du om soc kommer och knackar på dörren. Anledningen är att du är man.Ja man skulle väl kunna göra ett försök. Se hur mycket man hinner på 2 timmar och sen får man överväga hur man ska gå vidare utifrån det... Jag hade dock hoppats på att man skulle slippa det då hon visst är rätt omöjlig och har hotat både med att förstöra bilderna och kontakta soc osv när jag inte rättat mig efter henne.
Jag skrev inte att man skall tala om det. Och jag sa heller aldrig att man skall hota med det på ngt sätt.Får ditt x veta att du spelar in henne tror jag att hon inte räknar det som "någorlunda civiliserat" alldeles oaktat sitt eget beteende. Jag tror du ska sitta där de 50 timmar som krävs, eller tills hon tröttnar.
Jag tror också att det är klokt att tassa fram försiktigt. Ditt x kan vara hur knäpp som helst, hon är ändå mamman till ditt barn. Ni måste uppträda någorlunda civiliserat mot varandra i alla möjliga sammanhang så länge ni lever, eftersom ni bägge älskar ert barn.
Medling genom gemensam bekant kan bli svårt (för den personen främst! Det kan vara svårt att vara er gemensamma bekant efter en så sak) Får ditt x veta att du spelar in henne tror jag att hon inte räknar det som "någorlunda civiliserat" alldeles oaktat sitt eget beteende. Jag tror du ska sitta där de 50 timmar som krävs, eller tills hon tröttnar.
Ta på dig din allra bästa tålamodsskjorta och gå dit. Ansträng dig för att vara trevlig och tillmötesgående. Arbeta lugnt o systematiskt. Låt dig inte provoceras. Går xet runt o försöker mucka gräl, be henne vänligt att låta bli "Låt mig arbeta i lugn och ro annars tar det bara ännu mer tid och då blir jag kvar här längre, det vill du väl inte?" borde ju bita. Jag vet att det är jättesvårt, men 50 timmar är en kort tid i ditt liv. Är inte bilderna värda det så kan du kanske kan rädda det viktigaste på 10 timmar och låta henne hoppa på hårddisken sen?
Det har skrivits mycket bra i denna tråd men det här är ett av de viktigaste inläggen, om än det jobbigaste. Det legala läget är lite oklart (uppenbarligen) så att försöka kräva, styra och ställa kommer inte att fungera. 50 timmar är mycket tid men en liten parentes i det långa loppet.
Uppdatering:
Har fortfarande inte fått några bilder. Hon står fast vid att hon inte lämnar ut några hårddiskar och hon vill själv gå igenom dem först för att se att inget olämpligt finns på dem innan jag får vara med och gå igenom dem...
Jag har uppdaterat min laptop med USB 3.0 docka för 3.5" HDD och en intern SSD för att snabba på en eventuell gallring av bilder men hon vill som sagt kolla bilderna själv först.
Jag har alltid använt Lightroom men undrar om det finns något smidigare program för att visa och välja (flagga?) ett stort antal bilder utan att behöva bygga miniatyrer så som Lightroom jobbar? Det måste vara väldigt enkelt så att exet klarar av det.
Tacksam för svar.
FastStone ImageViewer (www.faststone.org) fungerar utmärkt för att titta igenom bilder och markera enskilda (eller flera) bilder med ett knapptryck.
Tråkig situation för dig, hoppas tiden hjälper er att hitta en väg ut.
Tack för tipset. Hade det där programmet någonstans i bakhuvudet men hade glömt vad det hette och om man kunde välja ut bilder där.