Annons

Alienslem, giftalger och monsterflugor

Produkter
(logga in för att koppla)
urbano skrev:
Du menar att de gillar alienslem, giftalger och monsterflugor.
;)
Jag vägrar tro det.
Men överbevisa mig, så ska jag
hålla tyst.

Jag anser nog att bevisbördan ligger på den som påstår att folk skulle fota motiv de inte gillar eller kommentera bilder de inte gillar med "bra bild", "skitsnyggt" etc. :)
 
Ulf, jag tycker att det känns som att du byter linje nu, det du i mina öron/ögon spydde över i det första inlägg var motiven och inte kommentarerna.

Men i och för sig, det var ett steg i rätt riktning! Frågan är om de mer erfarna och duktiga fotograferna som inte gillar blommor, flugor i närbild, natur, gatufoto, nakenfoto och jaa vad det nu kan vara...skulle klara av att TROTS" motiv se på bilden på ett konstruktivt sätt och ge kommentarer där efter?

Det vore bra! En röst från mig helt klart!

///Romana
 
Re: Re: Alienslem, giftalger och monsterflugor

NiklasBerntsson skrev:
Var inne på din webbplats och hittade en hel del "monsterflugor" som fyller upp hela rutan. Vad är skillnaden?

mvh

Niklas


Nu har du nog vimsat till det.
Jag har ingen webbplats
och inga monsterflugor på bild
 
romhav skrev:
Ulf, jag tycker att det känns som att du byter linje nu, det du i mina öron/ögon spydde över i det första inlägg var motiven och inte kommentarerna.

Inte motiven i sig, egentligen.
Men det undermåliga sätt som motiven
framställs på av många fotografer.

Men samtidigt kan jag inte låta bli att undra.
Var finns vardagen? Var finns era liv?
 
Vi ska nog inte vimsa in oss i motiven och kommentarerna för mycket. Vad Ulf menade framgår tydligt av hans första inlägg, annars feltolkar man, och det leder inte diskussionen framåt. Det var hur motiven fångades på bild som han skrev om väl?
 
urbano skrev:
Inte motiven i sig, egentligen.
Men det undermåliga sätt som motiven
framställs på av många fotografer.

Men samtidigt kan jag inte låta bli att undra.
Var finns vardagen? Var finns era liv?

ehh! Jodå mitt liv fungerar bra...Hus, sambo, bra sexliv, två hundar, bra jobb, bra lön...skulle kunna lägga till en glad gubbe eller något, men vet inte riktigt hur jag ska tolka ditt inlägg...

Ditt eget liv då - präglas av många närgångna flugor eller? Nej vars det sista var faktiskt menat med en glad gubbe!
 
Graal skrev:
Vi ska nog inte vimsa in oss i motiven och kommentarerna för mycket. Vad Ulf menade framgår tydligt av hans första inlägg, annars feltolkar man, och det leder inte diskussionen framåt. Det var hur motiven fångades på bild som han skrev om väl?

Jag tycker att det är motiven i sig som kritiseras. Rätt tydligt också, men jag kanske missförstått.
 
romhav skrev:
ehh! Jodå mitt liv fungerar bra...Hus, sambo, bra sexliv, två hundar, bra jobb, bra lön...skulle kunna lägga till en glad gubbe eller något, men vet inte riktigt hur jag ska tolka ditt inlägg...

Ditt eget liv då - präglas av många närgångna flugor eller? Nej vars det sista var faktiskt menat med en glad gubbe!

Jag avvisar aldrig någon
med humor
och självinsikt
Du är på
min topplista Romana
;)
 
Lustig att ingen nappat på förslaget
om en pool
för
endast konstruktiv
kritik
där åsikter
om bildens
innehåll
samt värderingar,
tyckande,
småprat
är absolut bannlyst

Det vore väl mumma
med en sådan
pool??
 
urbano skrev:
Lustig att ingen nappat på förslaget
om en pool
för
endast konstruktiv
kritik
där åsikter
om bildens
innehåll
samt värderingar,
tyckande,
småprat
är absolut bannlyst

Det vore väl mumma
med en sådan
pool??

Jo jag nappade på det... ser du inte? ;o)))
Men vetetusan om jag klara att skriva något i den poolen... men den skulle vara intressant. :eek:))
 
urbano skrev:
Lustig att ingen nappat på förslaget
om en pool
för
endast konstruktiv
kritik
där åsikter
om bildens
innehåll
samt värderingar,
tyckande,
småprat
är absolut bannlyst

Det vore väl mumma
med en sådan
pool??

Konst
är alltid
subjektivt.

Aldrig
objektivt.

Hur
kan man då
kritisera
utan att värdera
och
tycka?
 
urbano skrev:
Lustig att ingen nappat på förslaget
om en pool
för
endast konstruktiv
kritik
där åsikter
om bildens
innehåll
samt värderingar,
tyckande,
småprat
är absolut bannlyst

Det vore väl mumma
med en sådan
pool??
För länge sedan såg jag ett förslag om en flame-pool, och det är hittills det enda förslaget på nya pooler som jag tycker låter lockande. Det är ju inte riktigt samma sak som du efterlyser, men vore det inte kul?
 
evalisen skrev:
En naturpool skulle lösa många problem! :eek:))
Alienslem, giftalger och monsterflugor... allt under samma tak liksom. Va tycker ni?

Det vore kalas! Vi är många naturfotografer på FS som gillar alienslem, giftalger och monsterflugor, så om vi får det i en egen pool så slipper Urbano se det om han inte vill ;)
 
En egen pool för monsterslem och alienflugor? Bevare mig väl! Då får jag börja fotografera nakna damer istället. Eller missförstår jag som vanligt allting?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.