Graal
Avslutat medlemskap
jkene skrev:
Jag har också röstat för en begränsning - men inte av samma skäl som du. Jag tror att om man låter bli att hacka på medlemmarna kan dom utvecklas, stanna här och med tiden blir kanonfotografer - jag har åtminstone den ambitionen, men jag är inte där än. Och en inflödesbegränsning kommer inte att få mig att ta bättre bilder.
Nu ska vi heja på Kajsa, Emma och Kallur*2.
Tyvärr biter inte dessa argument på mig eftersom de i mina ögon verkar vara till för att fly undan problemet, att alldeles för många dåliga bilder läggs i poolen "hård kritik" där, enligt fotosidans poolbeskrivning, endast bilder som har något extra ska läggas. Om du tycker det är att hacka på fotosidans medlemmar så får det stå för dig. Misstolkningar och skygglappsliknande argumentation verkar det vara gott om i den här tråden, tyvärr. Någon bildinflödesbegränsning av annat slag än för kritikpoolerna (möjligtvis endast för hård-kritik-poolen enligt Davids förslag) är jag inte för och det går alldeles utmärkt att ge kritik på bilder i övriga pooler och även på andra bilder som inte läggs i pooler för den delen. Om inte fotosidan utvecklas och förbättras, utan står och stampar där den är idag, är risken stor att erfarna och duktiga fotografer lämnar den eller slutar ge kommentarer. Och då kan de ju knappst ge den erfarna kritik du efterlyser som skulle kunna förbättra de mindre erfarans bilder?
Senast ändrad: