Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Akut köphjälp av ny systemkamera!

Produkter
(logga in för att koppla)
Är det samma person som startar dessa trådar månntro? De verkar följa samma mönster. Ett tjejnamn, ny på forumet, vet ingenting om kameror, vill uppgradera utrustningen för att bli en bättre fotograf, behöver köpråd och har en budget på 10-20 tusen. Alla hjälpsamma på forumet går igång på alla cylindrar, googlar och kommer med vetenskapliga fakta varför den ena kameran är bättre än den andra. osv. Men jag kan ju ha fel :).

Är det samma person som startar dessa trådar månntro? De verkar följa samma mönster. Ett tjejnamn, ny på forumet, vet ingenting om kameror, vill uppgradera utrustningen för att bli en bättre fotograf, behöver köpråd och har en budget på 10-20 tusen. Alla hjälpsamma på forumet går igång på alla cylindrar, googlar och kommer med vetenskapliga fakta varför den ena kameran är bättre än den andra. osv. Men jag kan ju ha fel :).
Mycket troligt, att det är som du misstänker!
Vidare, - det är för mycket av, .... jag har fotograferat bröllop, .... trött på min nuvarande kamera, .... vill bli bättre osv. ....
Allt är skitsnack, som skrivs av den som startar liknade trådar!
Ja visst, några går igång "på alla cylindrar", svarar med sina vetenskapliga kunskaper, nyss hittade på Internet (Google).

Karenstid ?

Jag har tidigare föreslagit att man borde ha en månads karenstid innan man får annonsera på Fotosidan, kanske vore en ide att man har karenstid även i Forumet? Gäller naturligtvis inte betalande medlemmar.

Eller något annat som sorterar bort mindre seriösa....

Jag har tidigare föreslagit att man borde ha en månads karenstid innan man får annonsera på Fotosidan, kanske vore en ide att man har karenstid även i Forumet? Gäller naturligtvis inte betalande medlemmar.

Eller något annat som sorterar bort mindre seriösa....

Det är väl knappast något större problem med den här typen av postningar.

Tänk om man verkligen vill ha svar på en akut fråga, inte är medlem, googlar, hittar fotosidan - men så kan man inte ställa frågan därför att man måste vänta en månad!

En sådan regel skulle nog göra mer skada än nytta - tror jag.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar