Annons

Aj aj Nikon

Produkter
(logga in för att koppla)
Haha, oops.. det vore ju inte särskllit bra ifall det vore så.. då lär ju många tappa lusten att köpa den.. eller?
 
jag läste om detta på nikonians.org och en kille där testade sin kamera och märkte inte ett dugg...
Kanske är nåt som bara drabbar en del kameror gjorda där och då eller nåt, man får väl hoppas.
 
Jo, det är kanske lite så ;) Men om man som jag som köper min första DSLR så är 13000:- ganska mkt o då vill man gärna ha en kamera som fungerar bra.

Ingen som har en D70 och kan prova?
 
JO jag var med 100% på att jag på något sätt skulle fixa dena gobit från nikon men med dom bilderna jag sätt på deta problem blir man ju lite tveksam inte bra deta :( men jag tror nog att det fixar sig på nåt sätt för så här kan det inte se ut!!

D.G
 
GrAcK skrev:

Ingen som har en D70 och kan prova?


1/8000 s ISO 1600

Jättekomprimerad och pytteliten, men färgerna finns med. ??

Jag hade nog inte upptäckt det själv..

Måste vara skitenkelt att fixa i kamerans programvara.

Inte ett dugg orolig. Den verkar kanon. 200 bilder tagna..

mvh
Martin74
 
Det är bara att ställa in sig på att ens kamera är (kommer att bli) sönderslaktad av massorna. Det är ju sådan överdjävlig inflation på nätåsikterna, så det finns inga bra kameror längre. Ska bli intressant att se hur kass 1DmkII egentligen är :)

Jag kan tänka mig att vissa ur de andra lägren passar på och förenar sig i Nikonklagandet också. Plötsligt finns det tiotusen D70 användare inom 24h som alla har en helt oanvändbar kamera.
 
Det verkar som det blir tydligare om man kör auto levels i PS.
 

Bilagor

  • dsc_0195.jpg
    dsc_0195.jpg
    23.5 KB · Visningar: 3,402
Går det inte att fixa köper jag gärna en "defekt" kamera för typ 5papp. Nikon lär ju få hur många som helst returnerade då...
 
En kort fråga bara, hur ofta plåtar ni på tider snabbare än 1/4000? Och vad är det för motiv isåfall?

Jag kan inte minnas när jag såg att kameran valde en 1/4000 sist.
 
Även om det är så att man ite använder den tiden så ofta så är det iaf. ett problem med just dom tiderna på den kameran och det är väl helt klart att om man betalar för en prudukt som låvar att klara av dom tiderna så ska man kuna använda det utan sådana synliga fel det är ju ett problem som måste fixas tycker jag helt klart, annars kunde dom lika väl bägrensat kameran till 1/2000s så att det inte skulle bli sådana problem eller hur!! Jag vet ialla fall att om jag köper dena kamera vill jag slipa deta problem jag vill ha en kamera som står för vad den låvar även om det inte hänt så ofta att jag ligger på 1/4000s men 1/2000s vet jag att jag har legat många ggr på ex. bilder med solen med när den går ner och sånt då kan man ligga på 1/4000s. Jag ska iaf. ha dena kamera om det går att fixa deta problem!!

D.G
 
elmfeldt skrev:
En kort fråga bara, hur ofta plåtar ni på tider snabbare än 1/4000? Och vad är det för motiv isåfall?

Jag kan inte minnas när jag såg att kameran valde en 1/4000 sist.

Att kameran har dessa problemen ändrar inte mitt val att köpa en D70 men jag skulle ändå vilja se om det verkligen är så farligt som det verkar i vissa forum.

Och precis som Angelito säger så hade det varit bra om kameran håller vad den lovar annars borde de itne lova sånt.

Jag kommer iaf köpa min D70 snarast möjligt. :)
 
GrAcK skrev:
Att kameran har dessa problemen ändrar inte mitt val att köpa en D70 men jag skulle ändå vilja se om det verkligen är så farligt som det verkar i vissa forum.

Och precis som Angelito säger så hade det varit bra om kameran håller vad den lovar annars borde de itne lova sånt.

Jag kommer iaf köpa min D70 snarast möjligt. :)

Vad är det som de lovat?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.