marcustooj_hotmail.com
Medlem
Hade väntat ett tag på uppföljaren till D300:an, när den väl kom var jag varken överraskad eller besviken bara konfunderad. 19000 kr och film funktion. Jag filmar inte, jag tar bilder. Förmodligen skulle det säkert bli en och annan filmsnutt om jag väl införskaffade den, men det är långt ifrån en eftersträvansvärd funktion för mig. Den kameraväska jag fabulerat ihop skulle innehålla följande.
D300s
Tokina 11-16 f/2.8 eller 12-24 f/4
Nikon 50 Af-s 1,4 (nyligen införskaffad)
Nikon 70-200 Af-s f/4 VR (ja, jag vet att den inte finns, men jag vill och jag hoppas) Har 70-300 VR i nuläget, och 70-200 f2.8 VR är alldeles för tung och otymplig för mig
Plötsligt dyker följande skrämmande tanke upp i mitt huvud; CANON!?!
När jag nu tittar ner i min till tänkta kameraväska ligger där istället följande:
5D Mark II
Canon 17-40 f/4 L
Canon 50 f/1.4
Canon 70-200 f/4 IS L (förmodligen det som förrådde mig)
Min fråga är helt enkelt var får jag mest pang för pengarna? Har givetvis funderat på D700, men det känns som man får hosta upp stora pengar för att få optik som matchar huset. Jag behöver vägledning med andra ord, är rädd för att jag tappar tron annars =)
/Marcus
D300s
Tokina 11-16 f/2.8 eller 12-24 f/4
Nikon 50 Af-s 1,4 (nyligen införskaffad)
Nikon 70-200 Af-s f/4 VR (ja, jag vet att den inte finns, men jag vill och jag hoppas) Har 70-300 VR i nuläget, och 70-200 f2.8 VR är alldeles för tung och otymplig för mig
Plötsligt dyker följande skrämmande tanke upp i mitt huvud; CANON!?!
När jag nu tittar ner i min till tänkta kameraväska ligger där istället följande:
5D Mark II
Canon 17-40 f/4 L
Canon 50 f/1.4
Canon 70-200 f/4 IS L (förmodligen det som förrådde mig)
Min fråga är helt enkelt var får jag mest pang för pengarna? Har givetvis funderat på D700, men det känns som man får hosta upp stora pengar för att få optik som matchar huset. Jag behöver vägledning med andra ord, är rädd för att jag tappar tron annars =)
/Marcus