Annons

AF Nikon D200

Produkter
(logga in för att koppla)

avslutad140916

Avslutat medlemskap
Var igår och klämde på D200an hos japanfoto i GBG. Testade den med en 70-200 och som jag tyckte så verkade den ha svårt att finna rätt fokuspunkt. Den verkade stå och tugga fram och tillbaka när man tryckte om på avtryckaren.
Det samma hände när jag testade min 28-105 USM II påå en 30D, jag testade att fokusera mot de grå skåpen som var i butiken, kanske var de i fel färg på skåpen för sensorn?
Eller har d200 problem med att hitta fokus?
Kan ju vara bra att veta då jag kommer ev att köpa en..
/M

mats.ingves skrev:
Var igår och klämde på D200an hos japanfoto i GBG. Testade den med en 70-200 och som jag tyckte så verkade den ha svårt att finna rätt fokuspunkt. Den verkade stå och tugga fram och tillbaka när man tryckte om på avtryckaren.
Det samma hände när jag testade min 28-105 USM II påå en 30D, jag testade att fokusera mot de grå skåpen som var i butiken, kanske var de i fel färg på skåpen för sensorn?
Eller har d200 problem med att hitta fokus?
Kan ju vara bra att veta då jag kommer ev att köpa en..
/M
Det är nog inte färgen på skåpet i sig det är fel på, utan att skåpet är enfärgat och saknar konturer. Det blir då svårt för en AF-sensor att uppmäta någon förändring i kontrast vid fokusering. D200:ans AF funkar annars utmärkt.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar