Annons

Adobes licenspolicy.

Produkter
(logga in för att koppla)
Mankan G skrev:
...Vad är det för skillnad på en engelsk och en engelsk variant? Att en svensk eller italiens version är dyrare förstår jag men den engelska är ju identisk.........

Sidewalk och Pavement... ^^

Men ja, det är ju synd att det inte finns någon konkurrens. Dock så är priserna väldigt förmånliga för studenter så jag kan inte klaga. 3000:- kostar en fullversion av CS3 Extended med kommericell användarrätt och den är uppgraderingsbar.

Men visst, det är fritt fram att skapa ett eget program, kan tänka mig att det är väldigt dyrt att börja konkurrera med Adobe dock.

Mot allt som sagts så känner jag personligen en trygghet i att det är Ett företag som leder utvecklingen, men deras kundbemötande verkar inte vara det bästa. Synd på en bra pordukt.

Sedan så tvivlar jag på att det är mer än 1/7 som har ett riktigt photoshop som faktiskt använder funktionerna fullt ut och verkligen utnyttjar det man betalar för. Tror att billigare alternativ faktiskt är den bästa lösningen för många.

PontusWestermark skrev:
Sidewalk och Pavement... ^^

Bägge stavningarna finns i den engelska varianten av Adobes programvaror......

Det finns alltså enbart en enda engelsk variant av PS......trots prisskillnaderna när den flugit över pölen......Det är så pass stor prisskillnad så man kan ju börja undra om Adobe skickar varje låda med reguljärflyg på sin egen flygstol.....

PontusWestermark skrev:Sedan så tvivlar jag på att det är mer än 1/7 som har ett riktigt photoshop som faktiskt använder funktionerna fullt ut och verkligen utnyttjar det man betalar för. Tror att billigare alternativ faktiskt är den bästa lösningen för många. [/B]

Jag gör det garanterat inte men tyvärr använder jag en del funktioner som inte finns i Elementsvarianten. Tack o lov har jag en laglig kopia från mitt arbete..........

Hårresande läsning.
Tur man kör Linux och slipper alla dessa problem. Kan bara säga att det är skönt att sitta på sin stinna och utav kapitalistsvin odränerade plånbok. Dessutom med gott samvete.

Porblemet med linux är ju att det inte finns något som riktigt motsvarar photoshop. Å kom inte med gimp. Jag har kört det en del på PC och i m h o kommer det inte ens nära...

Ang Adobe. Jag har oxå köpt en Education-box, och studentpriset är lysande. Jag ogillar generellt kopieringsskydd, eftersom de försvårar för betalande användare utan att för den delen hindra piratkopiering, men jag måste säga att adobes, med två samtidiga registreringar och smidigt förfarande att avregistrera så man kan "jonglera" en licens mellan flera av sina datorer hör till de minst irriterande jag sett. Så, rent generellt tycker jag det är bra, det är bara den här uppdelningen PC/Mac som känns stenålder, särskilt med tanke på att den tydligen inte gäller alla adobe-produkter...

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto