Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Adobe Photoshop Elements 11

Produkter
(logga in för att koppla)

Johan Wikström

Aktiv medlem
Hej !
Har funderingar att inskaffa ett redigeringsprogram inte för dyrt max 1000:-.
Har hitta Adobe Photoshop Elements 11.
Min fråga är detta program bra ?
eller finns det andra bra program för max tusenlappen ?

Är/blir du student eller barnen går på gymnasiet/högskola eller att ngn i hushållet är lärare med lönecheck från en skola.
Så kan man handla av Adobe för lärare/studentpriser.
PS ca 2000
PS + webb ca 4000
PS + layout ca 4000
PS + video ca 4000
Master collection ca 7000
Lightroom ca 700
Elements vet jag inte om det går att köpa som student. Får kolla Adobes hemsida.

Jag tänkte köpa Elements, för enkel redigering, då priset passar min plånbok. Men nu när jag insett att Lightroom inte kostar alla dessa 1000-lappar jag trodde, utan bara några hundra mer än Elements, börjar jag luta mer mot att skaffa den. Och sen kanske Elements lite senare.

Är väl lite upp till vad man vill göra, men tänkte att jag nämner det om du tänkt som jag :)

Det är När du vill lägga till eller ta bort ngt i en bild som du behöver Photoshop i ngn variant(Finns andra än Adobe oxå).
Vill du inte det så är Lightroom ett riktigt bra alternativ som oxå hjälper dig att hålla reda på bilderna.

Är/blir du student eller barnen går på gymnasiet/högskola eller att ngn i hushållet är lärare med lönecheck från en skola.
Så kan man handla av Adobe för lärare/studentpriser.
PS ca 2000
PS + webb ca 4000
PS + layout ca 4000
PS + video ca 4000
Master collection ca 7000
Lightroom ca 700
Elements vet jag inte om det går att köpa som student. Får kolla Adobes hemsida.

Jag är inte student ,barn eller lärare.
Tack ändå

Det är När du vill lägga till eller ta bort ngt i en bild som du behöver Photoshop i ngn variant(Finns andra än Adobe oxå).
Vill du inte det så är Lightroom ett riktigt bra alternativ som oxå hjälper dig att hålla reda på bilderna.

Okej man kan inte ta bort ngt i en bild i detta program, det var väl lite de jag ville ha.
Då fick jag lite problem.
Måste fundera...

Okej man kan inte ta bort ngt i en bild i detta program, det var väl lite de jag ville ha.
Då fick jag lite problem.
Måste fundera...
Beror på vad du menar med att ta bort. Om det är fläckar, damm o.dylik du vill ta bort så kan du göra det i LR.
Är det lägga till och ta bort större detaljer ur bilden, bildredigering så måste du ha elements eller PS

Beror på vad du menar med att ta bort. Om det är fläckar, damm o.dylik du vill ta bort så kan du göra det i LR.
Är det lägga till och ta bort större detaljer ur bilden, bildredigering så måste du ha elements eller PS

Då kan jag använda Adobe Photoshop Elements 11 för att ta bort detaljer och lägga till detaljger eller......

Jag söker men hittar inget svar någonstans, är det någon där ute som vet om man kan fokus stacka med Elements 11?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar