Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Adobe Certified Expert
- Trådstartare Lasse H
- Start datum
Damocles
Aktiv medlem
Jag skulle tro att man går en massa kurser i både det ena och det andra hos Adobe, ev, med en del prov och sånt. Kostar troligen en hel del också.
Lättast är väl att kolla på Adobes hemsida.
http://www.adobe.com/support/certification/ace.html
Lättast är väl att kolla på Adobes hemsida.
http://www.adobe.com/support/certification/ace.html
mipert
Aktiv medlem
Inte så märkvärdigt, du skriver ett test hos ett godkänt testföretag (Adobe vet vilka).
Det är ett online-test så du får ett antal frågor på skärmen som du väljer mellan.
Kryssfrågor alltså.
Behövs inga kurser eller så, vem som helst kan skriva det, jag tror det kostar runt 1600+moms.
Svårt?
Nja, de flesta kan klara det men du bör gå igenom alla menyrader och funktioner ordentligt innan.
För Photoshop fanns det en bok som gjorde att du kunde plugga inför testet. Värd att skaffa.
Mikael ”98%” Pertmann.
[Illustrator och Photoshop]
Det är ett online-test så du får ett antal frågor på skärmen som du väljer mellan.
Kryssfrågor alltså.
Behövs inga kurser eller så, vem som helst kan skriva det, jag tror det kostar runt 1600+moms.
Svårt?
Nja, de flesta kan klara det men du bör gå igenom alla menyrader och funktioner ordentligt innan.
För Photoshop fanns det en bok som gjorde att du kunde plugga inför testet. Värd att skaffa.
Mikael ”98%” Pertmann.
[Illustrator och Photoshop]
Bilagor
mipert
Aktiv medlem
Att vara ACE innebär att du har papper på att du kan ett program väl.
Du har rätt att använda Adobes logga i din marknadsföring.
Du finns tillgänglig i Adobes listor över proffs.
Ett tag satt jag som support hos Adobe för de som hade avancerade frågor men det var för krångligt och gav för lite pengar
I Sverige är det inte så stort men i USA är det klart plus framförallt för de som undervisar i programmen.
Som fotograf tror jag inte du får fler kunder eller bättre betalt.
Men det är skönt att ha i vissa fall, man blir ju ”den som vet” när det diskuteras programfrågor på krogen...
Du har rätt att använda Adobes logga i din marknadsföring.
Du finns tillgänglig i Adobes listor över proffs.
Ett tag satt jag som support hos Adobe för de som hade avancerade frågor men det var för krångligt och gav för lite pengar
I Sverige är det inte så stort men i USA är det klart plus framförallt för de som undervisar i programmen.
Som fotograf tror jag inte du får fler kunder eller bättre betalt.
Men det är skönt att ha i vissa fall, man blir ju ”den som vet” när det diskuteras programfrågor på krogen...
mipert
Aktiv medlem
På tid ja. Minns inte på rak arm men två timmar är det väl. [Har inte gjort det för CS än]Lasse H skrev:
Okej, tack för svaren. Det här online-testet är väl på tid förstås, antar jag ? Och den här boken (photo shop) finns väl på Adobes hemsida, eller?
mvh
Jag har en gammal bok [brydde mig inte om att skaffa nytt] som har följande ISBN:1-56830-473-0
Den är alltså för femman men senast brydde jag mig som sagt inte om att förnya mig, vet inte ens om det finns bok för senare versioner om jag skall vara ärlig.
Det finns ett provtest på Adobes hemsida om du letar.
Lasse H
Aktiv medlem
mipert skrev:
Provtest låter kanon tycker jag, då får jag ju direkt se var jag står.
Tackar ACE Mipert.
mvh Lasse H ACS ( Adobe Certified Skrytmåns )
ohls
Aktiv medlem
mipert skrev:
Har letat men jag tror att det är borta, har också sett det förut.