Annons

Adobe Camera Raw för Canon 7D - problem!

Produkter
(logga in för att koppla)

meloday

Aktiv medlem
Hej!

Jag har sökt och läst, men inte blivit mycket klokare, så nu vänder jag mig till er kunniga fotografer.

Jag har en Canon 7D, CS4 och vill börja använda Camera Raw. Hitills har jag använt råkonverteraren som följde med när jag köpte kameran.

Om jag förstått det hela rätt behöver jag version 5.6 av ACR, då tidigare versioner inte är kompatibla med Canon 7D. Via en länk här på Fotosidans forum laddade jag ner den versionen och installerade de nya kameraprofilerna, men jag får det ändå inte att fungera. "Kunde inte fullfölja din begäran eftersom det inte är rätt typ av dokument" säger fortfarande Bridge.

Vad har jag gjort fel?

Hälsar Frida
 
Hej.

Jag använder råfiler från EOS 7D i CS4 utan problem. Min version av Camera Raw är 5.7.0.213.

Prova att uppdatera inifrån CS4 via Help - Updates så får du senaste 5.x-versionen av Camera Raw och andra uppdateringar.
 
Hej.

Jag använder råfiler från EOS 7D i CS4 utan problem. Min version av Camera Raw är 5.7.0.213.

Prova att uppdatera inifrån CS4 via Help - Updates så får du senaste 5.x-versionen av Camera Raw och andra uppdateringar.

Hej Jan och tack för svaret!

Nu fungerar det utmärkt. Måste ha gjort fel när jag installerade 5.6, eller också krävdes helt enkelt 5.7.

Ha en fin helg!

Hälsar Frida
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.