Annons

Adobe Brige CS3 färgsynkronisering

Produkter
(logga in för att koppla)

Maajk

Ny medlem
Hejsan

Nu vet jag inte om detta är rätt forum men jag chansar. I adobe bridge cs3 (enligt adobes hemsida och andra källor) skall det finnas ett sätt att synkronisera färger mellan de olika programen i creative suite, i mitt bridge finns detta alternativ dock inte. Där den biten skall ligga i menyn ligger en annan funktion som inte har med färger att göra alls och jag hittar det ingenstans emellan.

Information om adobesviten är väl att alla program är installerade separat och inte på en gång, kan detta vara problemet?

MVH

Hejsan

Nu vet jag inte om detta är rätt forum men jag chansar. I adobe bridge cs3 (enligt adobes hemsida och andra källor) skall det finnas ett sätt att synkronisera färger mellan de olika programen i creative suite, i mitt bridge finns detta alternativ dock inte. Där den biten skall ligga i menyn ligger en annan funktion som inte har med färger att göra alls och jag hittar det ingenstans emellan.

Information om adobesviten är väl att alla program är installerade separat och inte på en gång, kan detta vara problemet?

MVH

Du och dina källor har rätt. Funktionen finns där och har funnits där i flera versioner. Den finns under redigering. Finns enbart om man har köpt en svit inte om man har köpt lösa program.

Om du har installerat separat så skulle jag gå tillbaka till installationen och se vad som kan saknas. Eventuellt installera om Bridge. Om alla programvarorna tex Photoshop och InDesign finns på plats så borde Bridge känna av det och då installera nödvändiga funktioner. Däribland Färginställningar för Creative Suite...

Så skulle jag börjat men jag vet inte om det är hela lösningen...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar