Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Adapterringar

Produkter
(logga in för att koppla)

gunnar nordin

Aktiv medlem
Jag undrar var man kan få tag på adapterringar till Canon eos D,jag har hittat där jag kan använda mina gammla Minolta optik men en adapterring till Pentax K så jag kan utnyttja de äldre optikens kvalite´r.Det är lite onödigt att byta optik om det går att använda de gammla,jag vet om att man kan använda Leica optik till eos så om det är någon som vet var man får tag på dyligt.Personlig åsikt "det bästa av två världar".Det finns säkert de som tycker anorlunda med det är bara bra för annars stå jorden stilla.
 
Läste du mitt svar till dig i gästboken?

Varken Minolta MD eller Pentax K går att använda på EOS-hus med bibehållen oändlighetsfokusering med mindre än att du har en försämrande telekonverter mellan. MD har för kort avstånd och K har nån pinne som sitter i vägen.

Här finns mer info.
 
oj förlåt jag trodde du var i min,nej det har jag inte gjort.vilken bra artikel,annledningen att jag frågade var att efter att ha frågat wibergs foto och han menade att det fanns men det var ingen i sverige som vad han viste som sålde det därav frågan.Tack igen
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.