Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Adapter Thunderbolt ny iMac 27"

Produkter
(logga in för att koppla)

M7_21

Aktiv medlem
Har köpt en ny iMac 27" och skulle behöva en DVI-adapter till Thunderbolt-porten för att ansluta en extern bildskärm. Var kan man hitta en sådan? Sökt på nätet men inte hittat nåt.

Tack så länge, tror att den tipsade adaptern kan passa. Ska kolla med Apples kundtjänst för säkerhets skull. Gärna fler tips!

En vanlig minidisplayport till dvi-adapter kan du köpa hos t ex Kjell eller i nån datorbutik (Webbhallen osv). Du behöver inte beställa från Apple.

Finns minidisplayport till hdmi-adapter också -- ska du ha en sådan så se till att få en modern version, som tar med ljudet. Det gjorde inte den gamla modellen.

Nu hade jag en äldre DVI-adapter (dock bara med VGA) som jag testade på den extra skärmen och det fungerade direkt. Ska kolla med Kjell & Co, tror säkert de har en motsvarande för bättre kvalitet, en DVI-D. Blev nog lite stressad av namnet Thunderbolt, ingen visste heller vad det var exakt när jag kollade runt hos olika datorföretag... Om någon har frågor om detta till mig, hör av er!

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto