Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Adapter Thunderbolt ny iMac 27"
- Trådstartare M7_21
- Start datum
Hans William
Aktiv medlem
Har köpt en ny iMac 27" och skulle behöva en DVI-adapter till Thunderbolt-porten för att ansluta en extern bildskärm. Var kan man hitta en sådan? Sökt på nätet men inte hittat nåt.
http://store.apple.com/se/product/H0561ZM/A?fnode=MTY1NDA3Ng&mco=MTgxOTMzMTE
Kan den här passa?
ErlandH
Aktiv medlem
Ja, vad jag förstår är det just en sådan man ska ha. Minidisplayport är samma gränssnitt (samma kontakt) som Apples Thunderboltversion.
ErlandH
Aktiv medlem
En vanlig minidisplayport till dvi-adapter kan du köpa hos t ex Kjell eller i nån datorbutik (Webbhallen osv). Du behöver inte beställa från Apple.Gärna fler tips!
Finns minidisplayport till hdmi-adapter också -- ska du ha en sådan så se till att få en modern version, som tar med ljudet. Det gjorde inte den gamla modellen.
M7_21
Aktiv medlem
Nu hade jag en äldre DVI-adapter (dock bara med VGA) som jag testade på den extra skärmen och det fungerade direkt. Ska kolla med Kjell & Co, tror säkert de har en motsvarande för bättre kvalitet, en DVI-D. Blev nog lite stressad av namnet Thunderbolt, ingen visste heller vad det var exakt när jag kollade runt hos olika datorföretag... Om någon har frågor om detta till mig, hör av er!