Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Acershop.se
- Trådstartare Nickelas
- Start datum
ATJ
Aktiv medlem
Om det är ACER prylar som du funderar på så är mitt svara, Nej, nej och åter nej.
Deras kundvård och kundservice är obefintlig om du får problem med din ACER pryl. Vi köpte en 24" skärm till jobbet som var D.O.A. den skickades till tyskland med UPS den 15/12 ankom till tyskland den 16/12. Den är fortfarande inte fixade eller utbytt. Dom svara inte på mail ringer man dom så tar det minst 30 minuter i telefonkö. Dom lovar att kolla med tyskland men det tar minst 2 dagar innan dom kan få ett svara från tyskland, dom lovar att återkomma men dom återkommer aldrig med svaret till oss.
Vi kommer definitvt ALDRIG köpa en ACER pryl igen.
mvh
Anders
Ja jag är sur på ACER.
D.S.
Deras kundvård och kundservice är obefintlig om du får problem med din ACER pryl. Vi köpte en 24" skärm till jobbet som var D.O.A. den skickades till tyskland med UPS den 15/12 ankom till tyskland den 16/12. Den är fortfarande inte fixade eller utbytt. Dom svara inte på mail ringer man dom så tar det minst 30 minuter i telefonkö. Dom lovar att kolla med tyskland men det tar minst 2 dagar innan dom kan få ett svara från tyskland, dom lovar att återkomma men dom återkommer aldrig med svaret till oss.
Vi kommer definitvt ALDRIG köpa en ACER pryl igen.
mvh
Anders
Ja jag är sur på ACER.
D.S.
ATJ
Aktiv medlem
Jeppe skrev:
Humm.. Om den var D.O.A så skall den väl inte repareras. Den ska ju ersättas med ny vara. Skumt...mycket skumt.
Skärmen är köpt av ett företag och då gäller ju inte konsumentköplagen och ACER tror uppenbarligen att dom kan bete sig precis hur som helst. Nä som jag skrev ACER rekomenderas INTE. Vi handlade via DUSTIN som smart nog i sitt avtal frånsagt sig sitt ansvar och hänvisar till ACER skrutt på DUSTIN också.
//Anders
ATJ
Aktiv medlem
Nickelas skrev:
Trist att höra.. Hade att beställe från dustin som alternativ men det hjälper alltså föga.
Vad hade hänt om du handlat som privatperson?
Hej Niklas,
Vad som hänt om jag handlat som privatperson är väl att jag fått bråka på Dustin istället, men det är ju knappast bättre. Jag köpte en Eizo S2410W hem efter det att vi haft problem med ACER skärmen på jobbet och jag är TOKNÖJD med den, helt jämn belysning över hela skärmen, suveräna färger, snabb respons jag spelar lite FPS och bilspel som rekreation ibland, och alla pixlar fungerar perfekt, dessutom har EIZO 5 års garanti.
EIZO rekomenderas starkt.
Undvik ACER prylar....
//Anders
Jeppe
Aktiv medlem
ATJ skrev:
Skärmen är köpt av ett företag och då gäller ju inte konsumentköplagen och ACER tror uppenbarligen att dom kan bete sig precis hur som helst.
Nej, köplagen är den lag som reglerar handel b2b.
Funkar den fortfarande inte, är det ju bara att skicka iväg igen. Den kostnaden är ju Acers.
ATJ
Aktiv medlem
Jeppe skrev:
Nej, köplagen är den lag som reglerar handel b2b.
Funkar den fortfarande inte, är det ju bara att skicka iväg igen. Den kostnaden är ju Acers.
Nja nu får dom förbaske mig ta tillbaka den och skicka en kreditfaktura, det är under all kritik som detta har skötts och att den skall skickas iväg för ännu en månad på en hylla någonstans i Tyskland känns INTE aktuellt.
Enligt DUSTIN så är det ACER som vill ha det så att slutkunden skall ha direkt kontakt med ACER och inte via DUSTIN. Detta medför också att DUSTIN inte kan ta tillbaka skärmen och kreditera skärmen även om dom vill utan att först få ett godkännade från ACER.
mvh
Anders
kreatören
Aktiv medlem
Re: Uppdatering
Jag hade tidigare samma problem med upplösningen på min ThinkVision skärm. Men jag hittade ett litet program som gjorde att det löste sig.
Det heter Switch Res Control, nu har jag Mac men det kanske finns för PC också.
ATJ skrev:
Det går bara att få bild med 1920*1200 på VGA, men bilden ser ut som SKIT.
mvh
Anders
Jag hade tidigare samma problem med upplösningen på min ThinkVision skärm. Men jag hittade ett litet program som gjorde att det löste sig.
Det heter Switch Res Control, nu har jag Mac men det kanske finns för PC också.
ATJ
Aktiv medlem
Jeppe skrev:
Hmm Jag vill minnas att gränsen för vad en enkel-DVI klarar av går just vid 1920x1200 eller något sådant. Kan det vara det som spökar måntro. I vilket fall som, så är det en annan diskussion.
Min EIZO S2410W funkar utmärkt med DVI-kabeln som medlevererades, den funkar även med ACER:ns DVI kabel så det är inte det som är problemet. Monitorn är med största sannolikhet fortfarande trasig.
Zoe33
Aktiv medlem
Efter att ha läst tråden så måste jag bara få komma med mina åsikter om det.
Vi har i stort sett alla våra laptops från Acer + lite annat, och dom har funkat klockrent. Inte ett fel, förutom när det har varit Skit Bakom Spakarna. De har gått sönder, det kan jag inte sticka under stol om, men det har alltid varit yttre våld, tex någon har råkat sätta sig på en laptop, tappad i golvet etc. Det håller få laptops för.
Och det verkar vara skillnad i vart man har köpt den. Med vår leverantör har det aldrig varit några problem alls att få prylen i fråga utbytt. Jag minns inte på rak arm om det var leverantören som tog hand om ärendet eller om det var Acer själva just nu dock, men det har inte varit nåt snack om saken. Packa ihop datorn, märk med idnummer och ring leverantören/acer. Jag har även varit i kontakt med Acer kundsupport ett gäng gånger och har alltid blivit väl bemött (kanske har haft tur?).
Vi har i stort sett alla våra laptops från Acer + lite annat, och dom har funkat klockrent. Inte ett fel, förutom när det har varit Skit Bakom Spakarna. De har gått sönder, det kan jag inte sticka under stol om, men det har alltid varit yttre våld, tex någon har råkat sätta sig på en laptop, tappad i golvet etc. Det håller få laptops för.
Och det verkar vara skillnad i vart man har köpt den. Med vår leverantör har det aldrig varit några problem alls att få prylen i fråga utbytt. Jag minns inte på rak arm om det var leverantören som tog hand om ärendet eller om det var Acer själva just nu dock, men det har inte varit nåt snack om saken. Packa ihop datorn, märk med idnummer och ring leverantören/acer. Jag har även varit i kontakt med Acer kundsupport ett gäng gånger och har alltid blivit väl bemött (kanske har haft tur?).
cmgo
Aktiv medlem
Nogon som känner till denna vara de saluför
http://www.acershop.se/m4n?oid=etailer-product&_locale=1&viewMode=3&prodid=236129
wsaar
Aktiv medlem
En sak att se upp med om ni köper Acer-datorer är att de verkar installera en numera ganska välkänd bakdörr på sina datorer, vilket gör det lättare för spammare och elaka webbsidor att ta över datorn.
http://www.idg.se/2.1085/1.90487
(deras oförmåga att åtgärda problemet sedan 1998 säger också en del om kundvården)
http://www.idg.se/2.1085/1.90487
(deras oförmåga att åtgärda problemet sedan 1998 säger också en del om kundvården)
Similar threads
- Svar
- 7
- Visningar
- 650
- Svar
- 33
- Visningar
- 3 K
- Svar
- 0
- Visningar
- 645