Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ac ag 90 streama live

Produkter
(logga in för att koppla)
Ska stream live med min kammare ac ag 90 men jag får ingen bild när man koppla den till datorn vad behöver jag köra för modul för det ska funka nån som har koll på detta
Med vänlig hälsning, Jonas

Vet inte vad du har, men för att du skall kunna livestreama lär du behöva ett capture card samt en encoder.
Vet inte vad du har för utgångar på din kamera, men det styr vilket capture card du kan använda. Har du desktop eller laptop?

Vilken encoder har du? Mot vad skall du streama? Youtube?

Vet inte vad du har, men för att du skall kunna livestreama lär du behöva ett capture card samt en encoder.
Vet inte vad du har för utgångar på din kamera, men det styr vilket capture card du kan använda. Har du desktop eller laptop?

Vilken encoder har du? Mot vad skall du streama? Youtube?

Det är till en bärbar dator kameran jag kommer köra med är en panasonic ag ac90aej
vet inte om det säger dej nåt ska streama ute på vattnet och olika events.
mvh jonas

Det är till en bärbar dator kameran jag kommer köra med är en panasonic ag ac90aej
vet inte om det säger dej nåt ska streama ute på vattnet och olika events.
mvh jonas

Bildsensorstorlek:
1/4.7 type 3MOS
Optisk zoom:
12x
LCD-skärm:
3,5"
Spelar in på:
Minneskort
Videoformat:
Inspelningssformat:
Upplösning sensor:
ca 8 megapixlar
Optik:
Brännvid motsv 35mm:
29,8-383,7mm
Ljusstyrka optik:
f/1,5-f/2,8
Bildstabilisator:
Ja
Filterdiameter:
49mm
Sökare:
Ja
Bildformat:
16;9
Kortplats:
SDHC/ SDXC
Stillbilder på kort:
Ja
Videoscener på kort:
Ja
Tillbehörssko:
Ja
USB-anslutning:
Ja
Mikrofoningång 3,5mm:
Nej
Mikrofoningång XLR:
Ja
Hörlursutgång:
Ja, 3,5mm
Analog AV in/ut:
Ja
S-Video in/ut:
nej
Component utgång:
-
Firewire in/ut:
Nej
HDMI utgång:
Ja
SDI/HD-SDI utgång:
-
Genlock ingår:
-
Timekod in/ut:
-
Fjärrstyrningsuttag:
Ja, 3,5 och 2,5 mm
Svensk bruksanvisning:
Svenskt menysystem:
Garanti:
1 år, går att utöka till 3 år med registrering
Storlek (BxHxD):
160 x 195 x 350 mm
Vikt:
1,78 kg med minneskort och batteri

Om du skall använda din videokamera behöver du ett capture card. Det ser ut som du har HDMI out på din kamera. Leta efter ett kort med USB3 och HDMI. Vmix har en ganska bra sammanställning av marknadens kort http://www.vmix.com/software/supported-hardware.aspx

Du måste också skaffa dig enkoderings SW. Wirecast supportar många streaming plattformar, men om du vill snåla kanske OBS kan fungera.

Om du inte har streamat tidigare rekommenderar jag dig att ha god framförhållning och prova mycket innan det är dags för en riktig sändning. Det är många parametrar som måste justeras innan en sändning blir bra.

Du måste ha en riktigt bra 3G/4G täckning som har bra förbindelse hela vägen till Streaming servern. Många streaming servrar står i USA då skall videoströmmen gå ett varv runt jorden innan tittarna tar emot den i sina datorer.

Minsta bandbredd du behöver är 0,5 mbps. Skall du köra 720P behövs runt 2 mbps.

Du behöver också en snabb dator för att klara enkodering och videoredigering.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar