Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
A900 reklam i National Geographics
- Trådstartare ondjultomte
- Start datum
ondjultomte
Aktiv medlem
Omkring vad en D700 kostar idag.Kanske lite mindre?
Bengf
Aktiv medlem
Bekymrad
24.6 mp inte fel på något vis.om 5 år har nog priset gått ner rejält.Men bekymmer med datorkraften,hela konceptet för att få störst glädje av dom allt finare kamerorna.Skulle tro att största delen av svenska folket sitter fortfarande med en hårddisk på 100gb(man får ca.90 kvar).Det krävs fina objektiv till denna kamera.oj 20000 kr vad billigt,vad kostar objektivet då min 5 år gamla dator går väl inte att kombinera med denna kraftfulla bildmaskin.skrivaren som kosta 2000kr -800 idag.Kan jag väl inte använda.Får titta på Epson 3800 tusan 14500kr.Tusan har någon tänkt på vad det kostar oss.Viss förstår jag vilka köpare dom vänder sig till.Men hela konceptet för att ha glädje av kanske 100 bilder i månaden.Datorn går sönder,man står där med kameran,villrådig och bekymrad.elgiganten 7000-10000-12000kr oj får göra övertid.Mvh.Bengt
24.6 mp inte fel på något vis.om 5 år har nog priset gått ner rejält.Men bekymmer med datorkraften,hela konceptet för att få störst glädje av dom allt finare kamerorna.Skulle tro att största delen av svenska folket sitter fortfarande med en hårddisk på 100gb(man får ca.90 kvar).Det krävs fina objektiv till denna kamera.oj 20000 kr vad billigt,vad kostar objektivet då min 5 år gamla dator går väl inte att kombinera med denna kraftfulla bildmaskin.skrivaren som kosta 2000kr -800 idag.Kan jag väl inte använda.Får titta på Epson 3800 tusan 14500kr.Tusan har någon tänkt på vad det kostar oss.Viss förstår jag vilka köpare dom vänder sig till.Men hela konceptet för att ha glädje av kanske 100 bilder i månaden.Datorn går sönder,man står där med kameran,villrådig och bekymrad.elgiganten 7000-10000-12000kr oj får göra övertid.Mvh.Bengt
mayro
Aktiv medlem
Jag har en tanke den inte vänder sig direkt till hela Svenska folket Bengt...Dom som har råd med den har råd med datakraften som behövs..
Sedan börjar ju redan dom vanliga kamerorna klättra rejält i Pixlar. Så utrymmet emellan är ju fullt av kameror nu.. allt från Ca 5 - 10 - 15 -osv....Så 24 - 25 Mp är naturliga steget...
Den som har råd med kameran kan nog ha råd med dator OCH optik får man hoppas.Hehe...Jag skulle gärna velat ha råd.. Inte för jag behöver det utan för det är kul med grejer..
Sedan börjar ju redan dom vanliga kamerorna klättra rejält i Pixlar. Så utrymmet emellan är ju fullt av kameror nu.. allt från Ca 5 - 10 - 15 -osv....Så 24 - 25 Mp är naturliga steget...
Den som har råd med kameran kan nog ha råd med dator OCH optik får man hoppas.Hehe...Jag skulle gärna velat ha råd.. Inte för jag behöver det utan för det är kul med grejer..
Mankan G
Aktiv medlem
Magnus Garpedal
Samt Bra du tog bort och redigerade reklamsnacket om Nikons förträfflighet här ovan efter min markering att det krävs kritiskt tänkande i tidigare inlägg ovan....Reklamtexterna du skrev för Nikon bör ev vara på Nikonsidorna och inte på Sonysidorna vilket du tydligen insåg själv... Men jag förstår du känner du måste även göra reklamen här i A900 topicen...Din lilla elaka stil bryr mig inte så mycket.. Inte heller dina tidigare (lite barnsliga) svordommar för visa hur kraftfull du är....Så reagerar alltid mäniskor som inte tror andra lyssnar på dom..
Men jag får önska dig en god nattsömn..Så ses vi en annan dag..
Natti..
Mvh
Tobbe.
Mogen och insiktsfull kommentar. Tack. Fler sådana pajasinlägg tack så jag kan få mig fler mycket goda skratt...... Du blir bara mer komisk för varje inlägg.
Ledsen att göra dig besviken än en gång. Tror du verkligen att dina eminenta psykoanalytiska analyser om mig som person och ditt sätt att försöka utbilda mig i "kritiskt tänkande" skulle få mig att förändra hela mitt sätt att se på saken. Tyvärr måste jag meddela dig att du har fundamentalt fel i denna sak?
Det krävs viss intelligens av mina diskutionspartners för att kittla mig att forstätta en dialog. Det är det hela. När jag insåg nivån på diskutionsinläggen så bestämde jag mig att så över......
,
Nu lämnar jag denna tråd så att du kan få hylla den heliga gralen alldeles själv.
Senast ändrad:
Maxe
Aktiv medlem
Med inställningar och korrigering för 20 objektiv och dubbelexponering och, och. och - nä nu får jag sluta drömma ;0))
Ove, nu har du varit och klämt på min D300 igen ..... ;-)
Stitch
Aktiv medlem
Vad kan den tänkas gå på?
20,000-25,000 beroende på kit.
/Ylva
js1
Aktiv medlem
Gunnar D
Aktiv medlem
Vad kan den tänkas gå på?
Batterier.
Grimmer
Aktiv medlem
Vilket gigantiskt prismahus! Jämför mot blixtfoten. :O)
ondjultomte
Aktiv medlem
Nu har folk fått en norsktidning med annonsen i handen!
från dpr:
"Just fyi, I just had the evening newspaper come through the door in Oslo, Norway. It sports a full page ad for the new Sony @900; 24,6 mpixel sensor, built in stabilizer. And if you should happen to be in Oslo they will demonstrate the camera at the Sony Centre in Oslos main street, Karl Johansgate, tomorrow."
från dpr:
"Just fyi, I just had the evening newspaper come through the door in Oslo, Norway. It sports a full page ad for the new Sony @900; 24,6 mpixel sensor, built in stabilizer. And if you should happen to be in Oslo they will demonstrate the camera at the Sony Centre in Oslos main street, Karl Johansgate, tomorrow."
js1
Aktiv medlem
Hade han på skydd till blixskon?
Sånt ingår till Sony. Canon hade tagit 300.- extra för det.
Ascona75
Aktiv medlem
Sånt ingår till Sony. Canon hade tagit 300.- extra för det.
För att inte tala om objektivlock och motljusskydd ; )
Mvh.
ondjultomte
Aktiv medlem
Måste rätta mig själv på priset...
Fick ett tidigare pris från Scandinavian Photo på 20,000-25,000. Nu har jag fått det "offentliga"; 28995:- med leverans under oktober.
/Ylva
Lanseringspriset i usa är ju 2999 USd så det är en direkt "översättning" gånger tio till svenska priset.
Kommer nog sjunka ner en heldel