js1
Aktiv medlem
Hoppas att den har dubbelexponeringsmöjligheter bara..
*asg*
En feature jag väntat länge på. Kommer att slå till direkt om den finns.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hoppas att den har dubbelexponeringsmöjligheter bara..
Men Jörgen, har du inte laddat ner Firmware 4,0 till A700*asg*
En feature jag väntat länge på. Kommer att slå till direkt om den finns.
Jag har ett gott öga till sony äger själv en KM5D.Med inställningsmöjligheter.En suveränt trevlig hantering bara den goa,rejäla vitbalansvredet är värt 2000 kr.Tror inte A200 kan matcha den fina hanterbarheten.Här blir det alltså lite fel för mig.Jag vill stoppa in sensorn som A200 har i Km5D.Inte ta bort knapparna.Jag betalade 6900 kr 2005 för kameran.För att få min hantering måste jag hoppa upp till A700 för att matcha min KM5D.Prisskillnaden blir stor.För att vårat Kameramärke skall utveklas på ett bra sätt måste man vara kritisk och påpeka saker.Det är väl inte någon Kamerajesus som delar ut Sony med en moralisk tanke som är överlägsen alla andra.Skall vi tänka så hindrar vi utvecklingen.Det handlar inte om snusförnuft för att öka försälningen av en kamera.Vi klarar oss med 5 mp.Jag tar alltid en bild i taget osv.Konsumenterna vill ha lite speed och pixlar.Ökad försälning bättre kameror(hoppas iallafall).MvhBengt.Fattar inte riktigt här.. Sony fightas inte vad jag ser . Dom bjuder inte ens in sig i Canon eller Nikons ringhörnor där en samling hårt biast testsiter samt blaskor står o hejar på sina märken.....
Sony tycks gå sin egen väg utan att hänga upp allt på att "tävla".. och dom andra kommer få välja om dom skall försöka hänga med då kraftproven nu kommer slag i slag....För utan tvekan har Sony påvisat att detta inte är en lek.. Se hela linerna som ramlar ut ifrån A200 och uppåt.På dessutom kort tid... Den som inte inser att det är färdiglekt för Canon samt Nikon numera är totalt blind eller inbilsk..
Jag tror Sony kommer fullkomligt ändra hur marknaden seer ut samt har sett ut inom mycket snar framtid..Mycket snar också.. Dessutom kommer andra märken på belysning som spinn off då fler o fler kommer börja tänka om angående hur saker är och vad som är vad...
..
Canon samt Nikon har garanterat fått problem.Och dom vet det så solklart.. Bara deras vad man måste kalla "självmål" ifråga om 40D samt sedan 50D som tog bort all glans samt prestige runt 40D påvisar hysteri att snabbt göra saker som skapar headlines..
Så jag anser inte Sony backar.... Dom går sin egen väg med full maskin frammåt såsom självsäkra starka personer kan göra då man vet man är stark nog att ta vilken fight som helst på gatan i verkligheten och inte i uppgjorda matcher i ringhörnor där domarna deltar i reklamfilmer för konkurenterna..
Kanske har jag totalt fel. Det får framtiden utvisa.. Men Sonys sätt att aggera tyder mina erfarenheter inom marketing som att dom som sagt går sin väg på sitt sätt och inte på andras vilkor ..
Och som gamal "krängare/ marknadsförare" så kan jag enbart se att dom gör sitt jobb bra samt målinriktat i största almänhet...
spännande som attan denna Deckare som utspelas...
Jag gillar dig Torbjörn du behövs.Men du får inte bli Sonys BRUTUS.MvhBengt.
Blixten är ju borta!? Ska man bli tvungen att köpa nåt dyrt tillbehör för att styra andra blixtar trådlöst? Eller är det inbyggt nån sorts ir/radio-sändare?
Hej igen Torbjörn.Roligt detta.Nikon har Mattias Klum-(Svensk) Canon har Brutus(Norsk) Sony har.....Hitils hittat 3 st engelska Dyxum.com.mhohner.d.och Gary Friedman.Kanske inga riktiga Brutusar heller klumar.Vi är nog fel ute.Sony behöver en brutus.En sjutusan till Naturfotograf som har varit med i TV.Tänk om David Attenbourg dök upp iTV med en Sony A700.Vad gott vi skulle må he..he.Mvh.Bengt.
Hej igen Torbjörn.Roligt detta.Nikon har Mattias Klum-(Svensk) Canon har Brutus(Norsk) Sony har.....Hitils hittat 3 st engelska Dyxum.com.mhohner.d.och Gary Friedman.Kanske inga riktiga Brutusar heller klumar.Vi är nog fel ute.Sony behöver en brutus.En sjutusan till Naturfotograf som har varit med i TV.Tänk om David Attenbourg dök upp iTV med en Sony A700.Vad gott vi skulle må he..he.Mvh.Bengt.
För i helv..... det är ju just det här jag menar med att Sony går i halvfart...... Känns inte som om det är någon helhjärtad satsning. Inga som helst fel på produkterna, även om de inte är unika på något sätt, men marknadsföringen ligger på en nivå som inte liknar vad Sony kan göra sett från ett historiskt perspektiv. Tänk på kampanjerna för PS3, walkmans, cybershots etc.....