Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

A900 reklam i National Geographics

Produkter
(logga in för att koppla)
Med inställningar och korrigering för 20 objektiv och dubbelexponering och, och. och - nä nu får jag sluta drömma ;0))

Fattar inte riktigt här.. Sony fightas inte vad jag ser . Dom bjuder inte ens in sig i Canon eller Nikons ringhörnor där en samling hårt biast testsiter samt blaskor står o hejar på sina märken.....

Sony tycks gå sin egen väg utan att hänga upp allt på att "tävla".. och dom andra kommer få välja om dom skall försöka hänga med då kraftproven nu kommer slag i slag....För utan tvekan har Sony påvisat att detta inte är en lek.. Se hela linerna som ramlar ut ifrån A200 och uppåt.På dessutom kort tid... Den som inte inser att det är färdiglekt för Canon samt Nikon numera är totalt blind eller inbilsk..

Jag tror Sony kommer fullkomligt ändra hur marknaden seer ut samt har sett ut inom mycket snar framtid..Mycket snar också.. Dessutom kommer andra märken på belysning som spinn off då fler o fler kommer börja tänka om angående hur saker är och vad som är vad...
..
Canon samt Nikon har garanterat fått problem.Och dom vet det så solklart.. Bara deras vad man måste kalla "självmål" ifråga om 40D samt sedan 50D som tog bort all glans samt prestige runt 40D påvisar hysteri att snabbt göra saker som skapar headlines..

Så jag anser inte Sony backar.... Dom går sin egen väg med full maskin frammåt såsom självsäkra starka personer kan göra då man vet man är stark nog att ta vilken fight som helst på gatan i verkligheten och inte i uppgjorda matcher i ringhörnor där domarna deltar i reklamfilmer för konkurenterna..

Kanske har jag totalt fel. Det får framtiden utvisa.. Men Sonys sätt att aggera tyder mina erfarenheter inom marketing som att dom som sagt går sin väg på sitt sätt och inte på andras vilkor ..

Och som gamal "krängare/ marknadsförare" så kan jag enbart se att dom gör sitt jobb bra samt målinriktat i största almänhet...

spännande som attan denna Deckare som utspelas...
Jag har ett gott öga till sony äger själv en KM5D.Med inställningsmöjligheter.En suveränt trevlig hantering bara den goa,rejäla vitbalansvredet är värt 2000 kr.Tror inte A200 kan matcha den fina hanterbarheten.Här blir det alltså lite fel för mig.Jag vill stoppa in sensorn som A200 har i Km5D.Inte ta bort knapparna.Jag betalade 6900 kr 2005 för kameran.För att få min hantering måste jag hoppa upp till A700 för att matcha min KM5D.Prisskillnaden blir stor.För att vårat Kameramärke skall utveklas på ett bra sätt måste man vara kritisk och påpeka saker.Det är väl inte någon Kamerajesus som delar ut Sony med en moralisk tanke som är överlägsen alla andra.Skall vi tänka så hindrar vi utvecklingen.Det handlar inte om snusförnuft för att öka försälningen av en kamera.Vi klarar oss med 5 mp.Jag tar alltid en bild i taget osv.Konsumenterna vill ha lite speed och pixlar.Ökad försälning bättre kameror(hoppas iallafall).MvhBengt.

Tillägg

Det var med stor sorg när Konika/Minolta lade ner sin tillverkning.Dom byggde kameror,som arbetarklassen kunde köpa.Visst A200 kan köpas skitbilligt nu.Såg ett pris på 3400 kr för ett hus.Men mycke plast.Sitter med en Konika Autoreflex Tc.En Konika FS1.Metall men inte tunga.En Canon AE1(jätteliten)Metall-förvånansvärt lätt.En Minolta Dynax 7000i plast men inte plastig.ANG. Canon 40D du skriver om så är den givetvis en mycket kompetent kamera som kommer att hålla många år framåt.Jäkligt dumsnålt av Canon att inte förse den bättre skärm.Dom som har köpt den kameran behöver inte vara ledsna.Fantastisk Autofokus.Dubbelt så snabb som Nikon 300.En kamrat berättade att han tagit 10-talet bilder på en springande hund.knivskarpa allihop.Man måste vara storsint att kunna erkänna fördelar även med andra märken.Canon vart ju tvunga att släppa 50D när dom insåg jättetabben med skärmen.Jag gillar dig Torbjörn du behövs.Men du får inte bli Sonys BRUTUS.MvhBengt.

Jag gillar dig Torbjörn du behövs.Men du får inte bli Sonys BRUTUS.MvhBengt.

Grattis Sonyister! Ni har just fått er första av dessa fantastiska märkestalibaner.

Ps, Det var bara en tidsfråga. De finns ju redan några, sedan länge, i forumen för Nikon och Canon. Det kanske är dessa som visar att märket måste tas på allvar

Sonys brutus..Den va supersnygg..Hahaha.. Log gott..

Men skillnaden med vad jag skriver och varför är markant.. Jag försöker få in funktioner .. Inte PGA märke.. Utan PGA funktion per krona vid inköp samt framtida utbyggnad av sitt system...Samt få fram vad Sony/Minolta har att erbjuda då inte någon ens försöker berätta detta knappt.. Då jag började försöka läsa in mig fanns knappt något om dom fördelar Sony kamrorna faktiskt har.. Idag kan folk se samt se bilder samt kan se att trotts ett lite mindre kiköga så fungerar kamrorna utmärkt.. Samt tar fortfarande dom levande livfulla bilder som äldre Minoltafolk skrivit om på så många platser är en av Minoltas signum i bild..Och kamrorna är växbara och går att manuellt styra mycket bra samt enkelt...

Då jag igen köpte en kamera nu så var forumet här samt på andra stället tysta om Sony på tips o råd topicar .. Det var Nikon eller Canon.. ..Trotts det handlade om gamla saker med mindre användarfunktioner..

Det handlade om rena förvanskade uppgifter att Nikon skulle ha mest optik beg av alla.. Jo.. Kanske så. Men man utlämnade att optiken inte hade varken Af eller stabilisator.. Saker en modern köpare nog egentligen vill ha. Men som erfarna fotografer helt plötsligt satt o skrev sådant inte var nödvändigt..

Idag är det lite mindre av detta snack på detta forum.. Samt på andra forum..

Om jag blir en brutus PGA av att jag är en deltagare som kurras lite mot från start en överväldigande mängd Canon Nikon folk för att mer seriös rådgivning skall finnas.. Samt för påvisa att testerna inte stämmer så förbaskat bra som görs .. Att biasen är sinnesjuk i testvärlden..Hehe. det lever jag lätt med...Snnudd man skulle bli stolt över att anses som en sådan om man samtidigt uppmärksammar jag ofta även lyfter fram pentax i samanhanget. Vilket är det märke jag anser klart jämförbart med Sony/Minolta..

Jag tar även fram alla andra märken såsom bättre val än det evinnerliga Nikontramset runt D40..Där är verkligen allt bättre val idag är 2008..

Jag gillar dig med.. Du har humor.. Du gillar att retas lite med folk.. Skriva giftiga saker som du vet har ironi i sitt budskap..

Jag älskar att småretas med folk då dom inte fattar att man retas med dom.. Speciellt förblindade märkestrogna som inte ens kan se att marknaden är full av fina märken som faktiskt även om det kan vara svårt att förstå är bättre val än "dom två"..

men du skall veta en sak.. Jag har roligt.. På andra forum "känner folk mig" bättre och vet att jag skojar garvar och enbart och har skoj.. Här läser alla mig ännu som en nybörjare med bred käft och som är sonyfierad...Samt Nikon Canon hatare...

På andra forum vet man att mina val skulle vara i stigande ordning i dom olika nivåerna olika märken per krona som skulle bli mina val av insteg i systemkameravärlden...

Så Bengt... oroa dig inte.. Brutus jävstuk får stanna hos honom..

Föresten.. Mitt första inlägg här på forumet gjorde mig klart opopulär då jag gav mig ut med min Pentax K10D... Och redan då påstog att man fick mer kamera än dom "två"...Hehe...

Men huvudsaken är i alla fall för mig att nivåerna ändras samt otillbördiga tips o råd PGA märke skall stoppas.. Och så länge Sony har dåligt med representation av folk som går in med sina mer faktabetonade saker som påvisar att andra märken finns får väl jag göra så i dom segment jag rör mig i...

och aningen skall erkännas att jag känner mig glad att jag anser att nu är det lite mindre svammel i tipstrådarna.. Och folk bombas inte med felaktiga eller förvanskade uppgifter på samma sätt mer då dom frågar om saker inför deras val..Utan aningen mer seriösa saker skrivs där..

Samt jag har noterat att oftast Canonfolk har börjat se sig runt utanför sitt märke samt faktiskt på några platser öppet erkänt andra märkens fördel mot sitt eget märke...

Om jag har haft del i detta,, vilket jag försökt ha.. Så vore jag superglad...

Men jag gillar den ironiska "snytingen" Sony brutus".. Hahaha.. dagens bästa förutom kaffet på morronen då..

men men men ...

Blixten är ju borta!? Ska man bli tvungen att köpa nåt dyrt tillbehör för att styra andra blixtar trådlöst? Eller är det inbyggt nån sorts ir/radio-sändare?

Blixten är ju borta!? Ska man bli tvungen att köpa nåt dyrt tillbehör för att styra andra blixtar trådlöst? Eller är det inbyggt nån sorts ir/radio-sändare?

Det är nog precis som Nikon D3, Canon 5D eller 1D, att det behövs en extern blixt, eller styrenhet för fjärrstyrning.

Kamerapropagranda

Hej igen Torbjörn.Roligt detta.Nikon har Mattias Klum-(Svensk) Canon har Brutus(Norsk) Sony har.....Hitils hittat 3 st engelska Dyxum.com.mhohner.d.och Gary Friedman.Kanske inga riktiga Brutusar heller klumar.Vi är nog fel ute.Sony behöver en brutus.En sjutusan till Naturfotograf som har varit med i TV.Tänk om David Attenbourg dök upp iTV med en Sony A700.Vad gott vi skulle må he..he.Mvh.Bengt.

Hej igen Torbjörn.Roligt detta.Nikon har Mattias Klum-(Svensk) Canon har Brutus(Norsk) Sony har.....Hitils hittat 3 st engelska Dyxum.com.mhohner.d.och Gary Friedman.Kanske inga riktiga Brutusar heller klumar.Vi är nog fel ute.Sony behöver en brutus.En sjutusan till Naturfotograf som har varit med i TV.Tänk om David Attenbourg dök upp iTV med en Sony A700.Vad gott vi skulle må he..he.Mvh.Bengt.

För i helv..... det är ju just det här jag menar med att Sony går i halvfart...... Känns inte som om det är någon helhjärtad satsning. Inga som helst fel på produkterna, även om de inte är unika på något sätt, men marknadsföringen ligger på en nivå som inte liknar vad Sony kan göra sett från ett historiskt perspektiv. Tänk på kampanjerna för PS3, walkmans, cybershots etc.....

Brutus är svensk och bor i härliga skåne

För i helv..... det är ju just det här jag menar med att Sony går i halvfart...... Känns inte som om det är någon helhjärtad satsning. Inga som helst fel på produkterna, även om de inte är unika på något sätt, men marknadsföringen ligger på en nivå som inte liknar vad Sony kan göra sett från ett historiskt perspektiv. Tänk på kampanjerna för PS3, walkmans, cybershots etc.....

Hur menar du Sony skulle kunna nå ut via dom kanaler som är befintliga??

Att göra reklam hos handlarna som aggerar som rena dotterföretag i gemen till Nikon samt Canon".. Rätt befängt att tro Sony skulle tjäna på att mantra ut budskap via dom kanalerna...

genom blaskor?? Där reklamfilmare för märkena gör reklamfilm för Canon??

Tror problematiken med den lindrigt sagt partiska "marknaden" gått dig förbi rätt ordentligt...Att lägga in krut på dessa "instanser" är som att ösa stålar in i ett svart hål...Inget kommer ut...

Dom kunde lika gärna slå en signal till Canons samt Nikons marknadskontor och be dom göra reklam.. Lika bortkastat..

Edit...

Lämnar detta resonemang då det har föga med topic här att göra.. Ber samtidigt om ursäkt jag glömde topic och gått kraftigt ot i topicen...

Känns som om du är rätt konspiratoriskt lagd eller? Månbesöken kanske inte heller har ägt rum? Tyvärr anser jag att du har fundamentalt fel i dina konspirationsteorier. Dessutom verkar du inte ha klart för dig hur marknaden fungerar.

Jag ger upp. Känns inte meningsfullt att diskutera vidare....God natt Torbjörn

Senast ändrad:
hehe.. trodde inte du skulle förstå.,,För det kräver en viss form av kritiskt tänkande... Så därför hade jag redan sagt jag hoppar resonemanget...

och därför besvaras inte ditt inlägg heller i någon sak...

Mvh
Tobbe.

Magnus Garpedal

Samt Bra du tog bort och redigerade reklamsnacket om Nikons förträfflighet här ovan efter min markering att det krävs kritiskt tänkande i tidigare inlägg ovan....Reklamtexterna du skrev för Nikon bör ev vara på Nikonsidorna och inte på Sonysidorna vilket du tydligen insåg själv... Men jag förstår du känner du måste även göra reklamen här i A900 topicen...Din lilla elaka stil bryr mig inte så mycket.. Inte heller dina tidigare (lite barnsliga) svordommar för visa hur kraftfull du är....Så reagerar alltid mäniskor som inte tror andra lyssnar på dom..

Men jag får önska dig en god nattsömn..Så ses vi en annan dag..

Natti..

Mvh
Tobbe.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar