Annons

A3 papper till skrivare billigt! Bra!

Produkter
(logga in för att koppla)
Scandinavian Photo har blankt 280 grams A3+ som är helt OK. 795:- för ett 50-pack.
 
LGS skrev:
Scandinavian Photo har blankt 280 grams A3+ som är helt OK. 795:- för ett 50-pack.
jämfört med att köpa en 10 pack på ett canon center så är detta halva priset räknat / m2.

Om du nöjer dig med tunnare papper och kan tänka dig att skära själv så använder jag ett Agfa poster paper på 175gr som ger ytterligare en halvering i kostnad räknat på m2. det hamnar runt 65:- / m2. Det har även den finessen att bilderna blir i de närmaste vattenfasta. Jag monterar mina bilder med limstift och torkar utan problem bort limkladd med våt trasa. Jag har doppat, spolat och blötlagt bilder utan markbar blödning. Jag skriver ut med en vanlig canon S9000 färgskrivare med originalfärgkassetter.
 
-olle- skrev:
jämfört med att köpa en 10 pack på ett canon center så är detta halva priset räknat / m2.

Om du nöjer dig med tunnare papper och kan tänka dig att skära själv så använder jag ett Agfa poster paper på 175gr som ger ytterligare en halvering i kostnad räknat på m2. det hamnar runt 65:- / m2. Det har även den finessen att bilderna blir i de närmaste vattenfasta. Jag monterar mina bilder med limstift och torkar utan problem bort limkladd med våt trasa. Jag har doppat, spolat och blötlagt bilder utan markbar blödning. Jag skriver ut med en vanlig canon S9000 färgskrivare med originalfärgkassetter.

oops, missade att berätta att agfa papperet i fråga levereras på rulle 0,9 x 25m för ca 1500:- avsett för storbildsskrivare. men med kniv och linjal är det lätt ordnat papper i valfritt format.
 
xej skrev:
Hvor kan du kjøpe dette Agfa poster papappiret på rull.

Jag köpte mitt papper från agfa i sverige. pröva att ringa agfas kontor i oslo och fråga dig fram. om du inte får hjälp den vägen så hör av dig igen så ska jag ta fram produktkod och en kontaktperson till dig.

hälsningar
olle
 
Jeg har gått mer inn materien og fått mange tilbud på papir i bredeformat og på rull til langt rimeligere pris enn det som forlanges i foretningene. Ilford kommer også med flere papirkavaliteter, som ligger gunstig i pris, jeg får prøver på det nye papiret på mandag.Olmec er også et papir som har skåret godt, testet i digital photo art magazine. groupetest 08/02, og er på vei til Skandinavia.Jeg kan komme tilbake når jeg har fått prøvd noen av disse papirene. Selv har jeg den nye i9100fra canon printeren.Det som er vanskelig å si noe om er holdbarheten.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.