Annons

a3:Fokusföljning med låsning

Produkter
(logga in för att koppla)

Newnoise

Aktiv medlem
a3:Fokusföljning med låsning.

Förstår inte denns inställning riktigt. Den står på 3 (normal) som grundinställning. Vill man inte normalt ha den på Av? Borde inte det göra AF snabbare. Eller missförsår jag något här?

Har en D610

MVH

Det gör du nog, åtminstone om du vill ha fokus på avsett ställe. Tryck på frågetecknet på kameran, så får du en förklaring. Jag tror att du förstår den, även om jag inte sett hur den ser ut just på D610.

Det gör du nog, åtminstone om du vill ha fokus på avsett ställe. Tryck på frågetecknet på kameran, så får du en förklaring. Jag tror att du förstår den, även om jag inte sett hur den ser ut just på D610.

Förstår själva funktion man fattar inte varför i hela friden den inte står på "av" defaulth. Vet att den även står på "3" på D7000 också. Man vill väl att kameran ska fokusera om så snabbt som bara möjligt när man fotat i AF-C.

om du följer något som rör sig så vill du kanske att kameran, skall hålla kvar fokus på objektet även om något kommer i mellan en kort stund.. tex: ett träd. en lyktstolpe, en annan spelar i en lagsport.. mm. där av en fördröjning..
//G

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto