Advertisement
ANNONS
Annons

A2 Mjukvara

Produkter
(logga in för att koppla)

911RS

Aktiv medlem
Någon som vet om det finns någon piratprogramvara till A2:an? Det jag tänker på är serietagning, idag kan jag ta 3 bilder i en följd innan jag måste vänta på att kunna ta fler bilder. Normalt skulle man tro att gränsen har med buffertminnet att göra men då skulle jag kunna ta fler bilder på en lägre upplösning vilket jag inte kan.

Eller har ni någon anna idé om vad jag kan göra för att ta fler biler i en förljd med denna kamera.

Lösningen heter snabbare minneskort.

Antar du har ett "vanligt" minneskort?

Köpte i dagarna ett "Ultra II" kort som skriver i 9mb/s istället för det vanliga kortets 2mb/s eller vad det nu är.

Blev en markant skillnad vid seriefotografering och den tid kameran tog på sig att tömma bufferten.

/Tobbe

Alla väntar på pirat firmware för A1/A2, men man verkar vänta för gäves då få hackers verkar ha intreserat sig för dessa kameror då de troligen är först i ledet. Men en sak/funktion som jag vill komma åt är night läget som man tex kan använda när man filmar och när skärpan skall ställas i sämmre ljus förhållanden. Jag tror att man då ganske skulle kunna använda minoltan som en near IR kamera. Detta är än så länge bara en teori, men om ni lyssnar så hör ni att det är nått mekaniskt som sker när kameran går in i detta läge.

Även en hack för filnamnen skulle sitta fin fint.

När det gäller serietagningen gör det ingen skllnad på ett 40X eller 80X CF kort. Enligt Cyberphoto borde jag kunna ta fler bilder typ 8st i standardläge.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar