Jozze
Aktiv medlem
Satt och kollade lite kamerapriser då jag snubblade över en länk till Fyndbörsen. Där hittade jag Minolta A2 för 6919:- Är inte det väldigt billigt för att vara en svensk återförsäljare? Billigast på Pricerunner, faktiskt. Nästan så jag funderar på att slå till, men jag vill höra med Er experter här på forumet först. Egentilgen så hade jag ju bara tänkt att lägga runt 5000 på en ny kamera, men så fick jag lite tips om Minolta A1. Då behöver jag ju bara lägga till 1000 kronor och får då så mycket mer kamera, än att lägga 5000 på en hyffsat bra kamera. Accepterade att lägga ytterligare 1000 så jag kom upp i 6000 och köpa en A1, Men nu har jag ju samma dilemma igen. Lägga till 1000 kronor och få en ännu bättre kamera. Men är det värt de ytterligare 1000 kronorna och köpa en A2? Får man 1000 kronor bättre kamera? Man får ju ytterligare 3Mpix att leka med, i och för sig är det ju samma storlek på sensorn, det innebär väl att det är större risk för brus. Men kompenserar man det lätt med lägre ISO-tal i så fall? LCD:n skillde sig åt på kamerorna med. Lägre upplösning på A2:an. Men det kanske inte är märkbart. Några andra direkta skillnader hittade jag inte. Så det är därför jag frågar expertisen här. 6000 på en A1, eller lägga till ytterligare 1000 på en A2 och spräcka min budget totalt med ytterligare 2000 än vad jag tänkt från början?
//En Jocke med beslutsångest
//En Jocke med beslutsångest