"För det är som sagt en förbättrad A1 och den korta stund A1 fanns uta visar att de ansåg att den inte höll måttet."
Enligt vissa? Det där är rent skitsnack. A1 blev, precis som sina föregångare, hyllad för sin fina optik, användbara zoom-omfång, bra funktioner (bildstabilisator) och ypperliga design. Efter att ha använt och provat en mängd kameror kan jag lugnt säga att jag inte ångrar min A1 för en sekund. Bruset, som inte är så farligt som ni vill påstå, går hur att efterbehandla bort hur enkelt som helst. I Neat Image blir bilderna helt brusfria och programmet är busenkelt att använda.
A2 tycker jag inte är värd det höga pris som satts, inte när A1 är åtskilliga tusen billigare. Det enda som man får är en bättre LCD och EVF, och 3 mpx extra. Men vad ska man med dessa tre megapixel till? Själv har jag gjort A3-förstoringar av mina bilder jag tagit med A1 och blev förvånad över hur bra bilderna blev!
Och visst tar en Nikon D70 eller EOS300D bättre bilder som har lägre brusnivå än A1, men de kostar också det dubbla. A1 är idag oslagbar i sin prisklass (6000-7000) och som Steve säger i sin recension av den:
"If you want a high resolution digicam with all the features you'll ever need, a big zoom and excellent image quality," the DiMAGE A1 should be at the top of your list.
Om du köper en A1 kommer du INTE att bli missnöjd! Om det är något annat du undrar om kameran så var inte rädd för att fråga, jag kommer att försöka besvara dem så gott jag kan.