Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
"A first look" Fuji S3 pro
- Trådstartare JonAnder
- Start datum
kaw
Aktiv medlem
Om Fuji vill att man ska se skillnad i omfång måste de använda en kontrastkurva med mycket större skuldra. Då skulle aluminiumplåten i Reichmanns testbild få en lägre kontrast samtidigt som skuggorna skulle vara ljusare.
Nackdelen blir att bilderna blir tristare med en lägre kontrast i högdagrarna. Men när Fuji nu satsar på större omfång trodde jag de skulle prioritera det, inte minst för att undvika att man drar de slutsatser Reichmann gör.
Nackdelen blir att bilderna blir tristare med en lägre kontrast i högdagrarna. Men när Fuji nu satsar på större omfång trodde jag de skulle prioritera det, inte minst för att undvika att man drar de slutsatser Reichmann gör.
Damocles
Aktiv medlem
Lägre skuldra i alla ära, frågan är bara hur mycker information du har att tillgå från början. Är informationsmängden lika kan du ju göra med en Canon eller Nikon och ändra kurvorna där också.
Som det verkar så erhåller den mer information, men inte tillräckligt för att vara värd pengarna.
Sen tillkommer ju att den verkar vara svagt i gult och grönt.
Som det verkar så erhåller den mer information, men inte tillräckligt för att vara värd pengarna.
Sen tillkommer ju att den verkar vara svagt i gult och grönt.
Prova att klistra in testbilderna i Photoshop och dra i kurvorna. Det finns en hel del mer att hämta i fujifilen även i webbversion. Jag skulle gärna rycka lite i kurvorna för råversionerna av de där filerna. Det vore intressant att se ett test där någon försöker pressa det yttersta ur kameran.
kaw
Aktiv medlem
Nja, bara i den processad med Fujis programvara. C1-varianterna är i stort sett identiska (aluplåtbilden). Dessutom går det som syns i Fujibilden även att få fram ur Canon-råfilen...jimh skrev:
Prova att klistra in testbilderna i Photoshop och dra i kurvorna. Det finns en hel del mer att hämta i fujifilen även i webbversion.
Jag ocksåJag skulle gärna rycka lite i kurvorna för råversionerna av de där filerna.