Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
a-580 el A55?
- Trådstartare Khalad
- Start datum
Khalad
Aktiv medlem
Vänta på a77'an
...och när kommer den?
Gareth
Aktiv medlem
...och när kommer den?
Det sägs till mitten av detta år.
Olle
Aktiv medlem
Och vad kommer A77 att kosta jämfört med A580?
Jag tror inte man riskerar nåt om man köper en A580 idag. Även om det endast finns kameror med halvgenomskinlig spegel den dag man vill byta upp sig, kommer ju alla objektiv att passa och säkert de flesta andra tillbehör också.
Olle
Jag tror inte man riskerar nåt om man köper en A580 idag. Även om det endast finns kameror med halvgenomskinlig spegel den dag man vill byta upp sig, kommer ju alla objektiv att passa och säkert de flesta andra tillbehör också.
Olle
avlustat_medlemskap180119
Avslutat medlemskap
Hade i stort sett bestämt mig för en a-580 som modernare efterföljare till min a-700, framförallt för att få bättre brusegenskaper och filmmöjighet. Blir lite osäker med all info om A55 och att Sony helt går över till teknik utan rörlig spegel. Synpunkter?
Beror lite på vad du är ute efter. Stora skillnaden som jag ser är att A55 är betydligt mindre. För mig känns den lite för liten. Annat är att batterilivslängden är kortare på A55 (avsevärt). Vill du absolut ha snabb AF vid filmning är A55 bättre, men annars röstar jag för A580.
Jag stod i samma val och kval, men fick ett bra tillfälle på A580 och då slog jag till.
Vet att bl.a. Sten-Åke här köpte A55, men hade en del issues med den och bytte till en A580.
A55 är ju billig, bara 6000 kr. för huset enbart. A580 aningen dyrare.
Beror som sagt vad du prioriterar. Att kommande modeller kommer att vara konstruerade si och så är ju ovesäntligt för de kameror som finns nu. Jag föreslår absolut en A580 nu. Den kommer att gå fint att sälja sedan om du vill byta upp dig, men ingen idé att vänta. Jag skulle inte räkna med att du kan inhandla och få levererat en A77 före sommaren och har du ingen kamera alls nu så är det jättedumt att avvakta. A77 kommer att bli dyrare, hur mycket är svårt att sia om, men det är nog ett par tusen upp skulle jag tro.
/Mats